Mallorcagröt

God morgon 
 
När jag var fyra, nästan fem år fick jag följa med mormor och morfar till Mallorca. Det jag kommer ihåg från den resan i matväg är en stooor glass och Mallorcagröten.
 
Mallorcoagröt är inget annat än vanliga havregryn kokade i mjölk och lite salt. Det var ett sätt att lura i mig frukosten varje morgon - "Mallorcagröt" lät ju mycket godare än havregrynsgröt - som jag på den tiden inte tyckte om. Mallorcagröten däremot älskade jag och det var så jag började tycka om havregrynsgröten. Idag gillar jag din i alla varianter - även kokad i vatten :D
 
Igår kväll innan läggdags blev jag sådär hiiiimla sugen på just Mallorcagröt, vet inte när jag åt det sist, men  fick ett rejält sug - så jag kokade mig en portion som jag sedan sov gott på. Till frukost idag blev det såklart samma sak eftersom jag har en förmåga att snöa in när jag väl börjar äta något :D
 
Mmmm, så gott och lent!
 
 
Mallorcagröt: koka 1 dl havregryn i 2 dl mjölk. Serverade med hallon, hemgjord jordnötssmör, pumpakärnor och kokoschips!
 
Smarrismarr!
 
Har ni testat koka havregryn i mjölk istället för vatten? Om inte gööööör det :D
 
 
Idag har jag bestämt mig för att ta en vilodag från träningen. Trots vilodagar i helgen kände jag mig trött i kroppen när jag vaknade idag och känner bara för att vara hemma och vila. Tror gårdagens 12-timmarspass i gymmet slet ut mig lite :-D Så eftersom det inte står några kunder på schemat idag tar jag tillfället i akt och jobbar hemifrån med det som ska göras och ägnar resterande tid i köket. Semlor ska bakas!!! Och även lite bröd och annat gott :-) Ska även börja svara på alla era frågor (det kommer ta sin tid, ni har varit flitiga med att ställa frågor, hehe) och räknar med att slänga upp de första svaren lite senare här idag!
 
Så länge önskar jag er en fin tisdag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: hanna

Wow. Du har en helt fantastisk blogg! Hittade hit via Morning Diaries och skulle vilja testa allt du har under fliken kost, allt ser så himla gott ut och ett plus när det är utan mjöl! Du kommer och har redan blivit en stor inspirations källa för mig! Kram på dig

Svar: Åååh, Tack för din kommentar - så roligt att höra :D Testa på och hoppas att du gillar recepten :D Kram
Emma Barremyr

2013-02-12 @ 13:41:51
URL: http://tranamedhanshine.blogg.se
Postat av: Bra

Åååh vad gott det ser ut!!! Ska absolut pröva att koka gröten i mjölk nästa gång! Kram på dig! :)

Svar: Ja gör det Bea, det är verkligen supergott! Testa mandelmjölk också - det ger en lite nötigare smak - jättegott!!!
Emma Barremyr

2013-02-12 @ 16:21:18
URL: http://Beatriceahs.blogg.se
Postat av: Sofhie

Den där gröten va fantastiskt god! Åt med mango, hallon å björnbär och kokosflingor, NOM! Tack för tipset :D /Sofhie

2013-03-12 @ 09:38:49
URL: http://dreamsofourlives.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0