Tisdagpass för bröst, framsida axlar och triceps och lite avancerad coreträning

Hej vänner 
 
Tisdagens pass gav energi. Från att ha varit lite halvtrött under förmiddagen känner jag mig nu - efter träning och pannkakslunch som en ny människa. Tänk vad lite träning och god mat kan göra. Är det inte fantastiskt?
 
Nu ska jag ta mig en frisk promenad till Almi innan tre timmar i föreläsningssalen väntar, men först ska jag dela med mig av dagen pass:
 
* 5 set tung bänkpress med fri stång (6 RM)
* 3 set dips med egen kroppsvikt
* 3 superset armhävning på boll/ lyft framåt med viktplatta
* 3 set lutande hantelpress (ökade till 10 kg-hantlar idag, wiiieee)
* 3 set ftående flyes nedåt i cc
* 3 superset stående tricepspress med viktplatta/ dips mot bänk
* 3 dropset tricepspress ovanför huvudet med rep i cable
 
Avslutade passet med massa avancerad lek med bollen för att stärka coren. Övningen nedan var en bland annat (sista bilden jobbar jag på att få raka ben och en rak överkropp). Lite mer övning så sitter nog denna snart! Wiiieee :D
 
 
Vad tränar ni idag?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Emma! Jag vet att du redan haft frågestund men jag har en fråga som jag glömde ställa. Äter du skalet på kiwin?
Kram!

2013-02-19 @ 14:41:09
Postat av: Alexandra

Hur många reps kör du?

Svar: Det är olika från övning till övning - men allt mellan 6-20 reps :)
Emma Barremyr

2013-02-19 @ 14:48:13
Postat av: Sara

Hej Emma!
Du gör så många inspirerande inlägg i din blogg, både om kost och träning. Du har ju lagt ut många bra övningar på hur man kan köra core med hjälp av pilatesboll. Har du tips på övningar med bollen för andra delar av kroppen också? :)

Svar: Vad roligt att du gillar inläggen :D det finns massa bra övningar för resten av kroppen också, jag ska försöka få in fler såna inlägg :-)
Emma Barremyr

2013-03-04 @ 14:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0