Den färgglada fredagslunchen

Hej vänner 
 
Fredagslunchen var en kär favorit i repris! Sötpotatis- och rödbetsbiffar (<--klicka för recept) som serverades med kalkonbacon och en härligt färgglad sallad. 
 
 
Rätten är så fylld av färg att man blir glad av att bara titta på tallriken. Visst bli man?
 
 
 
Har ni inte testat dessa rekommenderar jag er varmt att göra det. Variationen i kosten är bra för vår hälsa så varför inte byta ut t.ex. riset, potatismoset, pastan eller aktuell kolhydratskälla mot något mer ovanligt?
 
Plättarna fungerar utmärkt tillsammans med t.ex. en köttbit, fisk eller kyckling! 
 
Möjligheten till variation i kosten är enorm, och det behöver varken vara svårt, tidkrävande eller mindre gott!
 
Vill ni få in en färgklick i middagen ikväll tycker jag att ni ska testa dessa! Testa!!!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej! Tror du att det går att göra biffarna utan ägg och istället ersätta med fiberhusk? Är äggallergiker nämligen. Ser grymt goda ut!

2013-01-11 @ 21:35:56
Postat av: Sarah

Hej! Tror du att det går att göra biffarna utan ägg och istället ersätta med fiberhusk? Är äggallergiker nämligen. Ser grymt goda ut!

Svar: Hej! Jag vet faktiskt inte, men det skadar ju inte att testa :D Det borde funka eftersom fiberhusken binder vätskan i rotfrukterna :)
Emma Barremyr

2013-01-11 @ 21:37:04
Postat av: lovisa

Å, dessa har jag med testat, jätte goda! Jag serverade även turkisk yoghurt smaksatt med citron till. Blev fin balans mellan söt surt salt :-) bara ett litet tips!


Svar: Tack för tipset! Kul att du gillade dem :) SKa testa med en klick turkisk yoghurt nästa gång :D
Emma Barremyr

2013-01-12 @ 10:20:34
Postat av: FITNESS & HÄLSA

Jättefina bilder du tar, verkligen! ;)

Svar: Tack, vad kul att höra :)
Emma Barremyr

2013-01-15 @ 12:30:22
URL: http://Nattstad.se/Fitnesslinda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0