En tallrik yoghurt med topping

God morgon vänner 
 
Jag har ätit väldigt lite yoghurt till frukost senaste tiden. När vi handlade i tisdags fick jag sånt otroligt sug efter just yoghurt och är nu inne på tredje tallriken på två dagar. Dagens frukost består av en tallrik yoghurt blandat med keso och som sedan toppats med linfrön, hampafrön, quinoapuffar, mullbär, kokoschips, varm pepparkaksmüsli, rivet päron och hallon. Desto mer topping desto bättre. 
 
Detta var en tallrik från himmlen! Sååååå gott :D
 
 
Du vet väl att du lätt kan slänga ihop din egen müsli på några minuter?
 
Idag gjorde jag en genom att steka havregryn, pumpakärnor och solroskärnor i kokosolja. Smaksatte sedan med pepparkakskrydda och en stringa honung. Det smakar alldeles ljuvligt!
 
 
Jag har vaknat med grym träningsvärk i benen idag efter benpasset igår, underbara känsla! Idag var det ryggens tur att få sig en omgång och jag anar att även det kommer kännas ganska snart. Hehe.
 
Ha en fin torsdag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här har inget med inlägget att göra, men undrar om du provat lucumapulver eller macapulver eller mequitepulver? Hur smakar dem isåfall om man ska beskriva smaken? Är dem goda? För övrigt älskar jag din blogg och hoppas att du aldrig kommer ta bort den :) kram

Svar: Hej!Kul att du gillar bloggen, det är värdefullt för mig att höra!
Jag har bara testat mesquitepulver av dessa tre du tar upp. Det är lite svårt att beskriva smaken, men jag brukar använda det tillsammans med carob och det ger en slags kolasmak med naturlig sötma (inte jättesött, men lite lagom). Jag gillar mesquite, men som sagt, allra bäst med carobpulver :)
Emma Barremyr

2013-01-03 @ 09:08:11
Postat av: Ellinor

Jag lever mer eller mindre på yoghurt och äter det minst en gång om dagen, oftast till "middag". Tycker att det är så smidigt och gott samt att det går att variera i all oändlighet med olika toppings. Till frukost skall det dock alltid vara fil ;)
Kram

Svar: Hehe, ja yoghurt är gott och nu har jag kommit in i en period jag också :D
Emma Barremyr

2013-01-03 @ 10:21:39
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0