Fisk tre gånger i veckan?

Hej 
 
Att äta fisk tre gånger i veckan (rekommendation från Livsmedelsverket) kan tyckas mycket för de flesta. Men faktum är att det inte alls är speciellt svårt att få i sig fisk tre gånger på en vecka. Fisk anses som mycket nyttigt tack vare massa fina fetter samt högt innehåll av D-vitamin, jod och selen. Såklart finns det ju massa bra proteiner i fisk också! För att få i dig fisk tre gånger i veckan behöver du ju inte ha tre inplanerade fiskmiddagar, utan du kan ju få i dig fisk även till både frukost och lunch.
 
Du kan t.ex...
 
* Lägga på makrill eller sill på frukost- kvälls- eller mellanmålsmackan
* Köpa en rökt fisk och smarra på (både aborre och makrill är himelskt gott - två favoriter hos mig)
* Välja en lax- eller skaldjurssallad till lunch en dag
 
 
Äter ni fisk tre gånger i veckan?
 
Vill du läsa mer om fisk kan du göra det här (<--klick)
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag äter fisk minst en gång, VARJE dag. Älskar fisk. Dessutom så är jag pesci-vegetarian alltså är fisk det enda köttet jag får i mig. Det är himla gott!

Svar: Så underbart! Håller med dig om att det är gott :D
Emma Barremyr

2013-01-07 @ 20:41:33
URL: http://stjarnmoln.blogg.se/
Postat av: Eva

Fisk ar jattegott men haven har det inte gott stallt eftersom stor efterfragan skapar hemska fiskemetoder.. Horde att haven kommer vara utfiskade om typ 30 ar om vi inte andrar pa saker och ting :/

2013-01-09 @ 19:08:48
URL: http://psilomania.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0