Intervallupplägg

Hej vänner 
 
Som jag nämnde tidigare idag körde jag ett nytt upplägg på intervallerna i morse - grymt kul och svettigt pass! Allt som allt tog det 55 min + lite stretch på slutet! Grym start på dagen!!!
 
* 10 min uppvärmning i form av gång 7 km/h
 
* 1 min 7 km/ h
* 1 min 8 km/ h
* 1 min 9 km/  h
* 1 min 10 km/h
* 1 min 11 km/ h
* 1 min 12 km/ h
* 1 min 13 km/ h
 
Efter 1 min på 13 km / h sänktes bandet ner till 7 km/ h igen och det hela började om. Upprepade samma procedur 5 gånger och avslutade sedan med 10 min nedvarvning och stretch. 
 
 
Hehe, aningens ocharmiga bilder på en genomsvett, endorfinhög och tomatröd Emma (jag blir alltid jätteröd i ansiktet vid högre intensitet). Men vad säger ni, det ska väl synas att man tränat, eller?
 
Testa detta upplägg om ni är sugna på en variation i löpträningen, kul och effektivt!
 
Kram / Emma

Kommentarer
Postat av: linda

Superimponerad över hur ofta du uppdaterar. Alltid lika kul att gå in och möta nya inspirerande inlägg på din blogg!
/27-åringen

Svar: Ååh, roligt att höra då jag ändå lägger ner endel tid på det! Ha en fin helg :)
Emma Barremyr

2013-01-25 @ 15:54:22
Postat av: Madde

Sådär tomatröd blir jag också när jag springer, hehe :) Men det är klart det ska synas att man tränat!

Svar: Underbart :D
Emma Barremyr

2013-01-25 @ 15:54:43
URL: http://miinimuffin.blogg.se
Postat av: Rebecks

Åh jag vill också köra intervaller, men mina ben verkar inte klara av det. Sedan 1 år tillbaka har jag kört löpning hit och dit, men varje gång jag har kört intervaller så har jag fått ont någonstans i benen - vid olika tillfällen. Förrförra veckan körde jag intervaller på löpbandet i 20 minuter och det kändes faktist bra, men sen på måndagen när jag skulle köra som vanligt så klarade jag inte ens av att springa 1 km, jag fick så ont. Varför blir det så? Efter 2 veckors vila från löpning körde jag på idag som vanligt, 6 kilometer utan problem. Kan det vara att jag värmer upp för dåligt, kör för hårt? Du kanske har något tips på intervallsprogram som man skulle kunna testa? :)

Svar: Jag är tyvärr ingen expert på kroppen så. Kanske borde du gå till en läkare, naprapat, sjukgymnast eller liknande för att få svar på varför det blir så! Lycka till och hoppas att det blir bättre! Kram
Emma Barremyr

2013-01-25 @ 16:16:20
Postat av: Syster lina

Kul att jag kan ge dig tips på att träna också! Hihi :) <3 härligt kört!

Svar: Sååå härligt :D
Emma Barremyr

2013-01-26 @ 09:34:47
Postat av: lovisa

körde denna idag och guuuuud vad jobbigt det var! sjukt värt det efteråt dock :) älskar din blogg förresten, gärna mer recept om du har tid!

Svar: Vad roligt att du gillade det :D och kul att du gillar bloggen! Fler recept dyker upp, det lovar jag :D
Emma Barremyr

2013-01-26 @ 21:30:55
URL: http://from-ednos-to-fitness.tumblr.com
Postat av: Linn

Kör du någon vila mellan de olika intervallerna?

Svar: "vilan" blir ju den minuten jag går i 7 km/ h. Annars kör jag allt i ett sträck :)
Emma Barremyr

2013-01-31 @ 13:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0