Ny bloggdesign och födelsedag!

God morgon vänner 
 
Som ni ser så har det hänt lite grejer här på bloggen under natten. Eller lite och lite - hela bloggdesignen är utbytt mot en ny och fräsch och det tackar jag Annaform för. Ville ta tag i bloggen och behövde någon duktig - då fann jag Anna och bestämde mig direkt för att anlita henne! Så att vakna upp med en ny bloggdesign såhär på födelsedagen var ju inte helt fel - vilken fin present till mig själv :) hihi.
 
Det bästa av allt är att jag nu kan ladda upp större och bredare bilder, ni kan söka i bloggen och kategorierna är ordnade i rolldownmenyer - smidigt och mycket snyggare om du frågar mig! I vänsterkolumnen finns också en liten ruta med information hur ni kan kontakta mig. Hemsidan är dock inte klar än, men på ingång och jag säger till så fort den är det! Jag har också en liten ruta med andra inspirerande bloggar, jag läser inte så många - men de som finns där är mina favvisar!
 
Vad tycker ni om den nya designen kära läsare? 
 
Födelsedagen böjade med mysfrukost tillsammans med mina systrar. Vi gjorde ugnsbakad gröt med päron och jordnötssmör i en stor form som vi sedan serverade med keso och te. Mysmys!
 
 
 
Nu ska jag fortsätta min födelsedag med en tur till gymmet! Idag ska jag köra ett efterlängtat ryggpass - känns som om det var evigheter sen sist!
 
Ha en fin fredag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Oj så fint du fått! Kände inte igen mig när jag först klickade in på din blogg och var tvungen att kolla en extra gång att jag säkert kommit rätt ;)
Kul med en liten uppdatering.

Önskar dig en fortsatt fin dag och en riktigt, riktigt fin födelsedag!

Svar: Vad kul att du gillade! Tack, och tack igen :D
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 09:09:35
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Sara

Wow, vad snygg blogg :)
Kramar

Svar: Tack så jättemycket!
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 09:22:05
URL: http://resanmotsundvikt.blogspot.com
Postat av: Camilla S

Snyggt - säger grafikern ;)

2013-01-18 @ 09:24:03
URL: http://camillasvilja.blogspot.com
Postat av: Camilla S

Och just det.. Grattis på födelsedagen =)

Svar: Tack :)
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 09:24:36
URL: http://camillasvilja.blogspot.com
Postat av: Rosanna

Tack Emma för en underbar blogg och för att du delade med dig om din historia. Jag har själv en ätstörning sedan 6 år tillbaka (är 22). Har aldrig blivit så sjuk att jag sökt vård och i vissa perioder har jag i princip varit helt fri, men på något sätt ätstörningen och vilar i bakhuvudet. När jag mår dåligt av någon anledning, exempelvis stress, slår den till igen. Att kontrollera maten, träna hårt och överäta sötsaker istället för mat är mitt sätt hantera att jag mår dåligt. Ett väldigt dåligt sätt som bara leder till ökad ångest och en känsla av att jag är värdelös. Idag mår jag ganska bra, har äntligen börjat komma upp i ett ordentligt matintag och lyckas allt bättre med att inte räkna kalorier (överslagsräknar i huvudet, väger ingenting). Men jag önskar att jag blev kvitt detta destruktiva beteende för gott! Hur gjorde du? Sökte du hjälp? När jag pratat med en kurator kommer vi alltid fram till att mitt problem ligger i min dåliga självkänsla, jag har inga problem att äta oregelbundet, onyttigt osv. som andra ätstörda kan ha.

Svar: Hej! Kul att du uppskattade det :) När jag läser din kommentar känner jag bara att jag vill krama dig och berätta för dig att du kan bli frisk bara du bestämmer dig, men vägen är lång! Jag gick hos kurator, psykologer och liknande under min sjukdom - det hjälpte kanske lite, men jag lurade även dem så länge jag inte hade sjukdomsinsikt. När jag väl bestämde mig för att bli frisk kämpade jag mest själv! Jag ville övervinna sjukdomen och kämpade mest med min självkänsla (som också var jättedålig precis som du säger att din är). När jag började få bättre självkänsla började jag acceptera mig själv för den jag var, tycka om min kropp och äta bättre. Ett tips är att läsa Mia Törnbloms böcker om självkänsla - de har givit mig grymt mycket! Jag hoppas att du fortsätter kämpa på, för du är inte värd att må så dåligt som du gör - du är värd ett bättre liv. Kom igen tjejen! DU fixar det där! Kram på dig <3
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 09:29:57
Postat av: G

Grattis!!

Svar: Tack så jättemycket! :)
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 09:49:16
Postat av: matilda

Superduperfin bloggdesign Emma! :D

Svar: Tack, kul att du gillar den :D
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 09:58:47
URL: http://healthychoices.blogg.se
Postat av: Linn Svalstedt

Vilket sammanträffande, jag fyller också år idag haha!
Grattis!! :)

Svar: Grattis till dig också! Hoppas att du har en fin dag!
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 10:18:54
Postat av: Louise

Hejsan Emma.
Mitt namn är Louise och jag vill börja med att tacka för en otroligt peppande och bra blogg som du skriver. Och idag vill jag dessutom säga: Shit vilken snygg design du har gjort! mycket bra =D
Sen vill jag tacka för de inlägg du skrivit om din ätstördningshistoria och att du orkar berätta om den och hur du klarade det. jag lider själv av ätstörning nu och jag har varit mycket bättre men nu har jag fallit igen. gör precis som du skriver: tränar i smyg, men jag hetsäter (äter "skit" i smyg men spyr inte) och jag vet verkligen inte hur jag ska kunna klara mig ut detta. min sambo börjar snart att ge upp och det är inte roligt!
men jag blev iallafall väldigt pepp av det du skrev och jag ska verkligen försöka nu! vill ju klara detta, vill vara glad och lycklig som jag en gång var!
Men som sagt.Tack för en sjukt bra blogg.
ha en bra helg. Mvh Louise

Svar: Hej Louise! Vad kul att du gillar bloggen, det värmer! Jag hoppas att du fortsätter kämpa för att jag lovar dig - med vilja så går det! Ge dig fan på att övervinna ätstörningen för att få ett fritt liv tillbaka! Du kommer få kämpa, men det är sååå värt det efteråt! Lycka till fina du - och ge aldrig upp! KRAM
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 10:48:16
Postat av: Linda

Grattis!
designen är väldigt trevlig och ser proffsig ut!

Svar: Tack, vad kul att höra! :)
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 12:30:58
Postat av: ANNA

Grymt stort grattis! Och fin design du har fått nu :)

Svar: Tack så jättemycket! Vad kul att du gillar designen :)
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 12:40:24
URL: http://lidenmentuff.blogspot.se/
Postat av: Louise

Glömde ju att säga grattis med =D

Svar: Tack :)
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 13:02:53
Postat av: Träningstjej

Grattis på din födelsedag och vad fin bloggen är nu!!! :-)
Kram!!

Svar: Tack, och tack igen! Kram på dig med :)
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 13:24:10
Postat av: healthyy.blogg.se

Så fin blogg du har! Och grattis på födelsedagen, hoppas du får en underbar dag! :)

Svar: Tack så jättemycket! Hoppas du har en fin dag du med!
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 13:59:40
URL: http://healthyy.blogg.se/
Postat av: martina

Jättefint och fräscht! Om jag bara får kritisera en liten sak är texten lite liten för oss halvblinda ;)

Svar: Tack, bra synpunkt! Ska se om det går att fixa :)
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 15:00:16
Postat av: Lisa

hei, jeg er en jente fra norge ! :) Elsker bloggen din!

Jeg hadde et lite spørsmål til deg.. hvilken utdanning måtte du ta for å utdanne deg som helsecoach? hvilken linje gikk du på videregående, hadde du realfag? :)

Svar: Hejsan! Kul att du gillar bloggen :D jag gick "Hälsa och wellnessprogrammet" på Karlstad universitetet här i Sverige. Därefter gick jag en privatskola i Stockholm på Safe-education och utbildade mig till personlig tränare. :)
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 16:43:34
Postat av: Anna

Mysigt! Grattis på födelsedagen :)

Svar: Tack så jättemycket!
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 17:18:32
Postat av: Sofie

Grattis igen :D Bloggdesignen blev verkligen supersnygg!!! Och tack för att du länkade mig som inspirerande blogg. Kram!!

Svar: Tack igen :D vad kul att du gillade designen :D du var självklar bland mina favvisar :D hihi. Kram
Emma Barremyr

Postat av: Madde

Jättefin design! Grattis, hoppas du har en bra fin födelsedag :)

Svar: Tack så jättemycket!
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 18:31:53
URL: http://miinimuffin.blogg.se
Postat av: Aga

Verkligen fräsch design.
Stort grattis idag!
Aga

Svar: Tack, kul att du gilla :D och tack igen!
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 19:05:55
Postat av: Amanda

Grattis på födelsedagen!!
Din frukost ser supergod ut! Ska definitivt prova det nu i helgen!

Svar: Tack så jättemycket! Ja, testa - är dupergott!!
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 19:39:28
Postat av: Emma S

Grattis! Vilken snygg blogg design, man blev glad av att se den. :) Och va otroligt fin du är!

Svar: Tack fina du! Din kommentar värmer verkligen! Kommer ge dig ett mer ingående svar på din andra kommentar också! Kram på dig
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 22:09:00
Postat av: Madde

Det blev jättefint! Grattis! :)

Svar: Tack, och tack igen fina du!
Emma Barremyr

2013-01-18 @ 23:28:34
URL: http://maddeswellbeing.blogg.se
Postat av: Rebecca

Grattis i efterskott! :D
Vilken fin bloggdesign du har fått och vilken mysig frukost :)

Svar: Tack så jättemycket! Kul att du gillar bloggdesignen :D
Emma Barremyr

2013-01-19 @ 10:54:00
URL: http://www.denksam.wordpress.com
Postat av: Linda

Superfint blev det! Jag tycker att textstorleken skulle kunna vara något större ;)

Svar: Tack Linda :D håller på och ska fixa det, tack för feedback!
Emma Barremyr

2013-01-19 @ 14:48:58
URL: http://harligavardag.wordpress%2Ccom
Postat av: Viccy

Proffsigt! :D

Svar: Tack :D
Emma Barremyr

2013-01-19 @ 15:34:28
URL: http://viccys.blogg.se
Postat av: malin

Det blev jättefint! Ett riktigt lyft tycker jag :)

Svar: Tack så jättemycket :D
Emma Barremyr

2013-01-19 @ 21:12:35
URL: http://www.enlitensmakbit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0