Nyttigt fredagsmys

Hej 
 
 
Hälsomånaden innebär inget socker, men vad gör väl det när det finns så många goda alternativ utan det vita sockret? Ikväll mumsar jag på en smarrig rawfoodchokladboll med keso. Inte bara gott, utan även näringsrikt, mättande och bra för magen
 
Vill du ha andra nyttiga alternativ på godsaker utan vitt socker kan du till exempel göra:
* Chokladbollsröra med jornötsfrosting
* Banankaka med hallon och vaniljkvarg
* Proteinglass med smak av kola 
* Krämig kladdkaka
* Chokladmousse
* Blåbärspaj
* Kokosmuffins
* Kesobägare med chokladkräm
* Äppelpaj
* Fruktbitar och nötsmör 
* Fruktsallad
* Alla former av smoothies
 
Har ni några andra bra tips?
 
Dela med er!!!
 
Kram / Emma

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Emma! Om cirka en månad ska jag göra det första valet till gymnasiet, och under den tiden jag följt din blogg jag börjat fundera på att en dag kanske utbilda mig till en pt. Därför undrar jag vad du gick på gymnasiet? Kan man gå samhäll ? då det är det jag tänkt mest på..

Svar: Hej! Vad spännande att du snart ska börja gymnasiet :) Jag gick precis det som du funderar på, samhäll med inriktning samhäll. Därefter har jag läst två år på universitetet med inriktning mot hälsa och wellness och därefter en privatskola där jag utbildade mig till PT. Så du kan absolut gå samhäll och sedan utbilda dig till PT :)
Emma Barremyr

2013-01-11 @ 21:10:48
Postat av: Julia

Har du recept på rawfoodbollen? :)

Svar: Gjorde en raw chokladkaka som det finns receot på under fliken snacks/ efterrätter/ godis. Det är samma recept fast jag rullat dem till bollar :)
Emma Barremyr

2013-01-11 @ 22:50:32
Postat av: Emelie

Ser jättegott ut! Jag sitter just nu och mumsar på en söt apelsin som fredagsmys, mättande och de är faktiskt otroligt söta och goda just nu så rekommenderas verkligen!(Om inte fruktsocker var inräknat i den sockerfria månaden?):D

Svar: Åh, vad gott med apelsin, det är helt gudomliga den här årstiden! Åt precis en till mellis :D Frukt är nyttigt och mer än okej att äta istället för det vita sockret! Vi i Sverige behöver allmänt bli bättre på att äta frukt och grönt :) SÅ mer frukt!!!
Emma Barremyr

2013-01-11 @ 23:03:16
URL: http://photobook.blogg.se
Postat av: Johanna

Mixa banan o jordnötssmör o lägg i ett fint glas o toppa med hallon :)

Svar: Mums! Lät supergott :D
Emma Barremyr

2013-01-11 @ 23:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0