Sockerbakis och långdistans

God morgon söndag 
 
Idag är det jobb som gäller igen och jag har ett 23-timmars framför mig innan det är dags att åka ner till Karlstad för ett ny arbetsvecka som PT.
 
Idag känner jag mig lite sockerbakis. Hela januari har varit fri från vitt socker eftersom det är det jag mår allra bäst av. Jag äter annat gott (som ni ser i bloggen) och har sällan sug efter sött. Dock är kvinnoveckan på ingång och det märks i hela kroppen. Jag är konstant hungrig och sååå sugen på choklad och söta saker, och jag ser ingen medning med att sitta och plåga mig att inte få äta det jag är sugen på så igår frossades det i både choklad, ostbågar och äppelpaj! 
 
Jag kan tycka att det kan kännas oväsentligt att skriva detta här, men samtidigt vill jag ju visa för er att även jag frossar i onyttigheter ibland. Jag äter inte alltid helt perfekt, och vill därmed påminna er om den eviga balansen som jag så gärna vill få fram här på bloggen. Äter ni bra mat i grunden och rör på er är det helt okej att äta onyttigheter då och då. Det är matintaget på lång sikt som räknas, kom ihåg det! Och när jag väljer att äta massa gotte så njuter jag av det, verkligen njuuuuuter! Gör det ni också, för det då smakar det så mycket godare!
 
Och denna sockerkick var nog anledningen till varför löpningen kändes så bra idag! Wiiieeee! Långdistansen på 90 minuter bara försvann - underbart!!!! OCh en låg puls - riktigt låg (65% av max HF) hölls hela passet igenom.
 
 
 
 
Frukost nummer två i form av jordgubbs- och jordnötssmoothie + nötlimpa med avokado och stekt ägg slank ner fint och nu är jag redo att möta söndagen!
 
Hoppas att ni får en fin söndag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: mathilda

Åh vad gott! Kan man få receptet på brödet?

Svar: Absolut, slänger upp det imorgon!
Emma Barremyr

2013-01-27 @ 10:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0