Ut på äventyr i Tanzania

Hej 
 
 
 
 
 
 
Ni som följer mig på instagram såg kanske att vi bokat flygbiljetter till Tanzania.
 
Detta är en resa jag länge drömt om och vi har de senaste månaderna gått och velat fram och tillbaka. Funderat på hur vi ska göra och på vad vi vill göra...
 
Nu har vi bestämt oss. Båda vill upp på Kilimanjaro, så det börjar vi med. Sen vill vi ut på Safari - Lake Manyara, Ngorongoro och luftballong över Serengeti, check! Och så vill vi slappa lite och ev. dyka på Zanzibar. Yes, så blir det!
 
Det här är en resa jag drömt om länge. Både Kilimanjaro och luftballong över Serengeti har stått på min "att-göra-lista" och det är ett äventyr jag ser fram emot!
 
Det ska bli så häftigt och ni kan räkna med en hel del resesnack och grenspecifik träning inför vandringen i höst.
 
Hoppas ni gillar det och inspireras lika mycket som mig!
 
Kram på er / Emma.

Kommentarer
Postat av: pilla

Men vad kul! ser fram mot att läsa om Tanzania!

Svar: Vad roligt att höra :)
Emma Barremyr

2013-07-16 @ 10:01:31
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Mari

Gud så underbart. Vilken dröm =)

2013-07-16 @ 12:26:49
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Elin

Åh vad roligt med safari och Zanzibar.
Jag var i Kenya och på Zanzibar med en kompis våren förra året, helt underbart! En resa att minnas resten av livet!
Ni kommer inte ångra er! :)

2013-07-16 @ 12:50:15
Postat av: Vevve

vilket underbart resemål!
det spritter i kroppen av nyfikenhet om allt du kommer få se där.
häfigt!

Svar: Ja det ska bli helt fantastiskt! :D
Emma Barremyr

2013-07-16 @ 14:14:48
URL: http://veronica.livskick.nu
Postat av: Jessica

Va härligt Emma, ser verkligen fram emot att få läsa om detta sen. Kram <3

Svar: Vad roligt att höra :) Kram
Emma Barremyr

2013-07-16 @ 19:07:31
URL: http://Http://cariisma.blogg.se
Postat av: Carolina

Åh vad häftigt! Ska bli roligt att läsa om planeringen och så småningom själva resan! :D
Har också en fråga, vad är det för märke på din foamroller och vart har du köpt den? :)

Svar: Kul att höra! Jag fick min i present, men tror den är från foamroller.nu :)
Emma Barremyr

2013-07-16 @ 23:00:09
Postat av: charlotte

Åh, vad härligt! Det kommer bli grymt. Hade ett par vänner som åkte dit på tre veckors bröllopsresa. Först en vecka safari (så hinner man acklimatisera sig till höjden också), sen en vecka på Kilamanjaro och till sist en vecka på Zanzibar. :)

Svar: Ååh, ja jag hoppas det! Det låter som en fantastisk bröllopsresa! :D
Emma Barremyr

2013-07-17 @ 10:54:26
Postat av: IamSAn

Älskar att resa så det här ser vi fram emot! Hur länge blir ni borta? kram

Svar: Vi blir borta i tre veckor :)
Emma Barremyr

2013-07-17 @ 18:59:11
URL: http://iamsan.se
Postat av: Fanny Edfast

Jag var i Tanzania, Dar es Salaam, i två veckor nu för några veckor sedan! Var helt otroligt! Sen bodde jag också med tanzanianer så det var något helt extra, kan inte ens jämföras med en vanlig semester då man verkligen fick lära känna landet och människorna nu! :)

Tror i alla fall att du kommer dådet jättebra! Och safari var hur häftigt som helst!

Svar: Åh! Jag kikade in på din blogg och läste lite om ditt äventyr och nu längtar jag ännu mer! Att lära om nya kulturer och uppleva andra delar av världen är så givande och roligt! Kan också tänka mig att safarin blir helt underbar :)
Emma Barremyr

2013-07-18 @ 22:00:52
URL: http://fannyfredrica.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0