Endorfiner och svettlycka!

God morgon 
 
Jag vaknar upp till en ljuvlig sommarmorgon med fågelkvitter, blå himmel och strålande sol. Läser sms om att morgonkunden måste avboka, men jag är redan uppe och klockan är halv sju. Vad gör man?
 
Dricker en smoothie och knyter på sig träningsskorna såklart! 
 
Morgonintervaller längs älven är inte så dumt - iallafall inte efteråt när endorfiner och svettlycka anfaller!
 
 
 
 
10 minuters uppvärmningsjogg. Därefter 2 minuter löpning i hög fart/ 1 minut aktiv vila, x10. Avslutningsvis lite nedvarvning och powerwalk hem till frukostbordet.
 
Bra start om du frågar mig!
 
Nu - dags att cykla till gymmet för ett par kunder och en behandling. Aaaah, behandlingarna för benen är så sköna.. ja iallafall efteråt! I eftermiddag har jag fullt upp med datajobb. Det är mycket på den fronten just nu, men det gör inget - för det är så jäkla kul, och det ska bli så spännande att se resultatet sen!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilken underbar start på dagen! Kan just tänka mig hur lycka och endorfiner just nu rusar runt i kroppen.
Hoppas att det håller i sig och att du får en riktigt härlig dag!
Kram

Svar: Tack desamma till dig! Kram
Emma Barremyr

2013-06-18 @ 08:50:41
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Sandra

Vilken härlig start :)

Svar: Ja det var helt underbart :D
Emma Barremyr

2013-06-18 @ 09:04:40
URL: http://sandrastenson.se
Postat av: Rebecka

Snälla Emma, kan du visa genom bilder(helt död när det gäller att förstå texter) om de vanligaste stretchövningarna du gör efter ett löppass? Skulle verkligen bli superglad och jag tror att det skulle hjälpa till väldigt mycket hos mig med stretchingen :)

Svar: Jag ska försöka fota lite bilder och få till ett inlägg med det :)
Emma Barremyr

2013-06-18 @ 09:11:01
Postat av: .

Tycker du att man kan köra morgonintervaller och sedan på eftermiddagen gå till gymmet för att jobba med maskiner för benen för att stärka benmusklerna? Eller räcker det med morgonintervaller på en dag?

Svar: Det räcker absolut med morgonintervallerna, sen måste benen få vila! :) Två dagar efter kan du köra benstyrka!
Emma Barremyr

2013-06-18 @ 09:51:59
Postat av: Annie

Låter underbart och ser ut som du haft en underbar och härlig miljö att springa i:)

Svar: Ja det är fantastiskt fint längs älven! :)
Emma Barremyr

2013-06-18 @ 11:21:49
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: /

Hejsan:)

Vad innehåller smoothien som du dricker innan morgonintervallerna? Vilka ingredienser bör en smoothie som man dricker innan morgonjogging innehålla?

2013-06-20 @ 11:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0