Kokos- och mandelmuffins med vanilj och hallon

Hej 
 
När jag gjorde mandelkokosmjölk till soppan härom dagen blev det en hel hög med "kokosmandelpasta" över. Jag mår dålig av att slänga mat och försöker alltid ta vara på allt som går, och av kokosmandelpastan blev det härliga muffins med vanilj som fylldes med hallon. Perfekt mellanmålsmat för stora som små!
 
 
 
Ingredienser (10 st):
5 dl kokosmandelpasta
1 dl turkisk yoghurt
1 dl äggvita
1 mosad banan 
1 msk agavesirap
2 msk kokosmjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
2 tsk fiberhusk
Ett par nävar frysta hallon
 
Sätt ugnen på 225 grader. Blanda ihop alla ingredienser utom fiberhusk och hallon till en smet. Tillsätt fiberhusk och låt set svälla till sig någon minut. Rör i de frysta hallonen och forma sedan bollar som du lägger i muffinsformar. Grädda i runt 20 minuter tills muffinsarna får lite färg.
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Emi

Har du något tips på vad man kan göra med äggulor när man bara ska ha vitan? Slänger alltid mina :/

Svar: Jag brukar köpa äggvita på dunk :)
Emma Barremyr

2013-06-06 @ 16:39:07
Postat av: Anonym

Vad gör du av alla äggulor som blir över?

Svar: Jag använder äggvita på dunk :)
Emma Barremyr

2013-06-06 @ 17:35:20
Postat av: JOHANNA NILSSON

Älskar dina recept, alltså allt ser ju så sjuuukt gott ut!!

Svar: Tack, vad roligt att höra :D
Emma Barremyr

2013-06-08 @ 08:40:43
URL: http://juhannanilsson.blogg.se
Postat av: Klara

Kan man göra dessa med kokos- och mandelmjöl istället för pasta? Eller malda mandlar..? Och kanske byta ut fiberhusket mot havregryn eller chiafrön? Låter gott men har inte allt detta hemma!

Svar: Experimentera går alltid, det är så man lär sig, så testa! :D
Emma Barremyr

2013-08-01 @ 09:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0