Lyxig frukostbuffé på mitt sätt

God morgon 
 
Både min syster och hennes pojkvän tar examen nu i dagarna och för att fira detta ställde vi till med ett frukostkalas i lördags. Jag hade under några dagar förberett massa godsaker till en härlig frukostbuffé fullt med gott hemlagat.
 
På bordet fanns vegetariska omelettmuffins, prästost, paprika, tomat, avokado, parmaskinka, brieost, jordgubbar, melon, kiwi, vindruvor, bananglass, mangoglass, bananplättar, fröknäcke, zucchinifrallor, kokosmuffins, kladdkakemuffins med lakrits, te och kaffe.
 
 
 
Omelettmuffinsen var denna gång fyllda med hackade champinjoner, broccoli, tomater, keso och basilika.
 
 
 
 
Bananglassen gjordes på frusen banan, krämig kokosmjölk och vaniljpulver som mixades ihop till en krämig glass.
 
Mangoglassen bestod utav frusen mango, krämig kokosmjölk och några matskedar kokosflingor. Mixa, mixa, mixa!
 
Fy tusan så gott det är med hemgjord glass på detta vis!
 
Glassen användes sedan som topping på bananplättar, kokosmuffins och kladdkakemuffins.
 
 
Bananplättarna gjordes på 2 bananer, 4 ägg och 2 msk kokosmjöl. Mixa, och stek plättar i kokosolja!
 
 
 
 
Blev många tallrikar av detta slag som resulterade i väääldigt mätta magar!
 
 
Receptkladdkakemuffins med lakrits kommer!
 
 
Jag älskar att umgås över måltider. Älskar att få sitta och pilla, äta, plocka, skratta, känna smaker och njuta tillsammans med andra. Matgädje är vad det är. Och delad glädje är dubbel glädje!
 
Några timmar senare var magarna mätta och glada, faten tomma och kropparna fyllda med energi för en dag ute i solen på Skutberget. Vi tillbringade hela eftermiddagen där och jag badade ända upp till låren (längre kom jag inte då jag är extrem badkruka, hehe.
 
Var en fin lördag som avslutades med grill i solen och återigen massa god mat som gav energi till söndagens långdistans på hela 16 km, yeeeyy!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilket brakkalas och vilken buffé sedan. Slår alla hittills skådade hotellditon med hästlängder. Kan just tänka mig att ni var mätta och belåtna efteråt.

Nog för att middag i goda vänners lag är trevligt, men jag tycker nästan att frukost/brunch är än mysigare. Kan i och för sig bero på att jag älskar frukostmat betydligt mer än "vanlig" mat.

Önskar dig en fortsatt fin och solig tisdag.

Kram

Svar: Hihi, ja faktiskt - och det blir ju som bäst när man får välja själv vad man vill ha på bordet också :D Håller helt och hållet med dig, middagar må vara goda, men frukostmat slår nog det med hästlängder, tycker jag som också älskar frukost :D Hoppad att du har en fin dag du med! Kram
Emma Barremyr

2013-06-04 @ 10:08:18
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Veronica

Åh vad härligt! Vilka fina saker!!!

Svar: Tack :D
Emma Barremyr

2013-06-04 @ 11:13:01
URL: http://matforendam.blogspot.se/
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

En egen frukostbuffé lät så mysigt! Jag tar själv också examen, men det blir nog afternoon tea istället ;)

Svar: Kan tänka mig att ditt afternoon tea blir himla mysigt med allt gott du bakar :D
Emma Barremyr

2013-06-04 @ 12:01:14
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Marie Andersson

Du tar så fina och inspirerande bilder Emma, jag blir glad varje gång jag ser dem och fylls av inspiration:) Nu blev jag grymt inspirerad att fixa till en sån här fin frukostbuffé hemma till helgen:)

Kram Marie

Svar: Tack snälla! Vad glad jag blir att du inspireras! Hoppas att du får njuta av en fin frukostbuffé du med :) Kram
Emma Barremyr

2013-06-04 @ 12:41:30
Postat av: Julia

Haha Emma är det meningen att middagsbilden och träningsbilden ska vara med det här inlägget? :'D eller är det min telefon som ser helt galet?!

Svar: Haha, det var nog bara din telefon som blev lite galen :D
Emma Barremyr

2013-06-04 @ 16:30:09
URL: http://juliabarremyr.blogg.se
Postat av: Jennie Benjaminsson

Ser fantastiskt gott, lyxigt och nyttigt ut! Vilken underbar start på dagen! :-)

Svar: Tack! Kul att kunna variera "middagsbjudningarna" till en frukostvariant, det kommer göras fler gånger :)
Emma Barremyr

2013-06-04 @ 22:45:12
URL: http://jenniestable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0