Raw bovetegröt med vaniljcashewgrädde

God morgon 
 
Idag blev det en rawfood-inspirerad frukost i form av bovetegröt med cashewgrädde, stora blåbär och riven kokos. Massa härliga smaker och en perfekt start på en fin onsdag!
 
 
Ingredienser:
1 dl bovete 
1/2 banan
1 tsk agavesirap
Kanel
 
Lägg bovete i blöt över natten. På morgonen sköljer du den noga så den slemmiga hinnan försvinner. Mixa sedan ihop bovetet med övriga ingredienser och höll upp gröten i en skål.
 
Cashewgrädde:
1 dl cashewnötter
Vatten
Vaniljpulver
Agave
 
Mixa nötterna till ett mjöl och tillsätt lite vatten i taget till lagom konsistens. Smaksätt och söta med vanilj och agave efter smak.
 
Servera bovetegröten med en rejäl klick cashewgrädde, blåbär och riven kokos!
 
Mums på den!
 
Recept på cashewgrädden kommer från Annie.
 
 
 
Nu är det dags att bege sig mot gymmet för min del. Sista kunden för denna vecka ska betas av innan jag åker upp mot Torsby för en långhelg med jobb!
 
Ha en fin onsdag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vilken fantastisk blogg du har!!! Så himla inspirerande på alla sätt oc vis! Tusen tack för allt delar med dig av :)

Svar: Tack söta du, vad glad jag blir! Kul att du kikar in här tycker jag!
Emma Barremyr

2013-06-05 @ 07:14:56
Postat av: Amanda

Hej!
Jag har en fråga ang. detta med sjukdom och träning. Hur lång tid tar det innan man börjar förlora kondition/muskler?

Jag brukar träna fem dagar i veckan, men nu har jag råkat på världens förylning sedan i lördags så idag blir femte dagen utan träning. Jag håller på att bli galen, är så himla träningssugen men jag blir aldrig bättre!

Tack för din underbara blogg!

Svar: Jag lovar att om du är sjuk i ett par veckor och vilar från träningen kommer du inte förlora muskler/ kondition. Eftersom du tränar som du gör och redan har en grundkondition och är grundstark kommer du snabbt komma tillbaka till din "form" så fort du frisknat till. Se bara till att vila ordentligt när du är sjuk, det är viktigt! Förstår att det känns jobbigt att vila och vara still, men försök lyssna på kroppen och se det som en liten "återhämtninsperiod" som kommer göra dig ännu starkare när den väl är över! Vila är bra ibland, även lite längre vila :)
Emma Barremyr

2013-06-05 @ 07:59:50
Postat av: Mari

Ooh, vilken frukost nedan =) jösses så mkt gott =)
Koppingen där såg intressant ut, berätta gärna lite mer.

Svar: Vad kul, berättar gärna mer i ett anat inlägg :)
Emma Barremyr

2013-06-05 @ 08:11:41
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Jacqueline

Ser otroligt mumsigt ut och rawfood verkar verkligen spännande! Det jag undrar är om man får i sig alla näringsämnen och proteiner?
Ha det bäst!

Svar: Ska man helt lägga om bör man kanske se över det, jag kommer inte äta någon strikt "rawfooddiet" så då löser det sig :)
Emma Barremyr

2013-06-05 @ 09:24:19
Postat av: Elinn

Men är inte det receptet för 2 pers? ;)

Svar: Nej, det är för en person :)
Emma Barremyr

2013-06-05 @ 20:15:50
URL: http://elinnchanel.spotlife.se
Postat av: Mari

SV. Ja, gör det. Ser fram emot det :)

2013-06-05 @ 21:38:23
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0