Tropisk mugcake

God morgon måndag 
 
Midsommarveckan inleds med en cykeltur och en tidig morgon i gymmet för min del. Till frukost blev det en ny variant mugcake - variant tropisk - som smakade helt fantastiskt!
 
 
 
Ingredienser:
1/2 banan
1/2 mango
2 msk kokosmjölk
2 äggvitor
2 msk havregryn
2 msk kokosflingor
1 msk kokosmjöl
1 krm vaniljpulver
1 krm bakpulver
 
Staxmixa ihop alla ingredienser och häll upp i en microsäker kopp/ tallrik. Micra på högsta effekt tills kakan stelnat (4-6 min). Jag serverade sedan min med kokoskesokvarg (keso+kvarg+kokosmjölk), passionsfrukt, kokoschips, mullbär, torkad ananas och pumpakärnor!
 
 
Andra kunden idag ska få köra ett utepass längs älven. Det ska bli grymt kul, och vi är pepprade på det båda två! I eftermiddag har jag massa datajobb att bet ava. Därefter ett eget gympass innan det ikväll vankas 25-årskalas för min kusin, KUL!
 
Det ser ut att bli en bra måndag! Hoppas eran blir lika fin!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Elli

Jag har sedan länge tänkt sätta mig ned för att skriva och skicka ett mail till dig, men då ord inte förmår att ge uttryck åt vad jag vill få fram har jag låtit bli. I stället ger jag mig på att skriva en kommentar för första, men förmodligen inte sista, gången och håller alla tummar jag har (hade jag haft fler än två hade jag hållit även dem) för att du ska läsa och besvara den.

Jag vill bara säga att jag älskar det du gör; för dig själv, för andra och för bloggvärlden. Din blogg är den första jag besöker när jag vaknat och den sista jag klickar mig in på innan jag somnar för att jag, som jag sa, älskar det du gör.

Har även läst om din ätstörnkngsresa, som jag vet att du tagit dig ur. Der ger mig, som är mitt uppe i en ätstörning, hopp, så även det vill jag tacka för.

Keep it up! ♡

Svar: Jag blir otroligt rörd och glad över det du skriver. Att ni läsare uppskattar det jag gör och ger mig pepp i fina kommentarer betyder otroligt mycket för mig, så TACK! Blir ledsen av att höra att du är i en ätstörning. Jag vet vad det innebär och det är så hemskt ledsamt att så många tjejer hamnar där. Men jag tror på dig, är du redo att kämpa kommer du lyckas bli frisk till ett bättre liv med glädje! Sluta inte kämpa, jag lyckades, det kan du också göra! Kram
Emma Barremyr

2013-06-17 @ 07:37:02
URL: http://ellinorakesons.blogg.se
Postat av: Emma

Hej!
Ser ju mkt smaskigt ut det du gjort. Jag har bara en fråga, själv brukar jag försöka undvika att göra saker i mikron, funkar detta lika bra att göra i ugnen?

Svar: Kul att du tycker det! Det borde funka att göra i ugnen också, det borde blir som ugnsbakad gröt :) Testa!
Emma Barremyr

2013-06-17 @ 08:11:24
Postat av: Emmmelie

Åh, detta såg jättegott ur :) måste provas!

Svar: Tack :D Hoppas du gillar det lika mycket som mig!
Emma Barremyr

2013-06-17 @ 08:17:54
URL: http://ebonyinblack.blogg.se
Postat av: Klara

Jag brukar testa dina recept, min favorit hittills är hallonfluff som jag brukar äta med solroskärnor, kokos, hampafrön och quinoapuffar bara som den är. Mums! I dina recept används ju ganska mycket äggvita dock och jag undrar vad man ska göra med alla gulor..? Man kan ju inte göra pannkaka varje dag! :)

Svar: Men vad roligt att du testar mina recept :) Hallonfluffet är en favorit hos mig också, mums! Jag brukar köpa äggvita på dunk och ha i bakning/ pannkakor osv, dock inte när jag gör fluff (äggvita på dunk är inte gott att äta rått) - då sparar jag dem till ägglatte eller pannkakor, glass eller annat bak :) Men mitt tips är att köpa äggvita på dunk till bakningen :)
Emma Barremyr

2013-06-17 @ 08:29:55
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Jag har blivit riktigt tokig i mug cakes, de är så enkla och goda! Vad gott med mango i, det har jag inte testat. Starkt att gå upp så tidigt och träna! Det är något jag snart själv måste vänja mig vid...

Svar: Ja vist är det gott - och som sagt väldigt enkelt och smidigt när man inte har så mycket tid på morgonen :) ja mina kunder är duktiga och tränar tidigt :)
Emma Barremyr

2013-06-17 @ 12:39:56
URL: http://bakasockerfritt.se/
Postat av: Klara

Åh, mums!

2013-06-20 @ 22:15:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0