En kokosvariant av köttfärssås

Hej vänner 
 
Efter en eftermiddag i gymmet sitter jag nu hemma i soffan - nyduschad och nyäten, med en tekopp i högsta hugg samtidigt som jag kikar på Sveriges mästerkock. Höjdpunkten på hela tv-veckan!
 
Idag blev det ytterligare en middag inspirerad av Annie. En galet god köttfärssås med riven morot, kokosmjölk och jorsnötssmör! Resten av tallriken fylldes med fullkornsris, kokt majs och en härligt färgglad sallad.
 
Nu - mätt, glad och så himla nöjd!
 
 
Ingredienser (4 portioner):
400 gram färs (vi hade älg)
2 morötter
1 tetrapack creamy kokosmjölk
3-4 msk jordnötssmör
Chili, ingefära och örstsalt
 
Stek köttfärsen och krydda med chili, ingefära och örtsalt. Blanda ihop kokosmjölken med jordnötssmöret och höll över köttfärsen. Koka upp. Riv morot som du sedan låter puttra med i runt 10 minuter. Servea sedan med ris och en härlig sallad!
 
Superenkelt och supergott!
 
Vad mer behövs liksom?
 
 
Imorgon hade jag tänkt mig en ledig dag (eftersom jag jobbar uppe i Torsby hela helgen), men dagens konsultationer resulterade i jobb minst halva dagen imorgon, vilket i och för sig bara känns kul. Så imorgon är det upp tidigt som gäller! Därför stänger jag ner för dagen och kryper upp hos min kärlek nu!
 
Hoppas att ni har en fin onsdagskväll!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Kusin Emelie

Såg att du ligger på 39:de platsen på "topplistan" på blogg.se :) jättekul att det går bra för dig!! Kram

2013-03-06 @ 22:05:40
Postat av: Johanna

Lät ju jättegott, brukar nästan jämt ha kokosmjölk när jag gör köttfärssås, men ska absolut testa ha i jordnötssmör nästa gång, lät jättespännande! Måste tipsa om att ha i kanel i köttfärssåsen, supergott det med! :)

2013-03-06 @ 23:19:50
URL: http://jwes.shapemeup.se
Postat av: David K

Prövade receptet igår, riktigt gott Emma / David SPSP05

2013-03-08 @ 17:14:47
URL: http://Tranamedhjartat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0