Långdag i gymmet och gröt som smakar ballerinakaka

God morgon 
 
Idag är det veckans andra långdag i gymmet och flera kunder ska betas av. Jag har ingen energi alls efter den fruktansvärda helg som var. Jag försöker att tänka på alla fina stunder och minnen med mormor, men saknaden är enorm och jag kan inte riktigt känna någon glädje i något för tillfället. Det är första gången i mitt liv som jag förlorat någon jag älskar - och det är oerhört svårt! Ni är säkert många därute som gått igenom samma sak och förstår sorgen som finns där. 
 
För att starta dagen på bästa sätt laddar jag iallafall upp med en god frukost - en ny favoarit som ätits i flera dagar nu - mjölkkokt havregrynsgröt med chokladsås, hallon och kokos.
 
Alltså den där chokladsåsen, den kan man avända till mycket. Ha på gröten, topping på muffins, äta med keso eller glass, på pannkakor, till fruktsallad eller vad man nu känner för. Min syster Lina som är skeptisk mot det mesta jag gör gillade denna skarpt, så har ni inte provat - gööör det!!!!
 
 
Ingredienser:
1 dl havregryn
2 dl mjölk
1/2 mogen banan
1 msk jordnötssmör
2-3 tsk kakao
 
Koka havregryn i mjölk. Mosa under tiden banan och blanda ihop med jordnötssmör och kakao. Häll upp gröten och toppa med chokladsåsen och servera sedan med hallon och kokos.
 
Mmmm, får mig att tänka på ballerinakakan!
 
 
 
Hoppas att ni får en fin onsdag!
 
Uppdateringarna kommer börja rulla nu igen, så kika in här senare idag om ni är sugna på en ny variant av mellanmål!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Syster Lina

Men Emma, va hemskt det lät! Jag är inte alls skeptisk mot det mesta du gör, bara det du säger ska smaka som godis men som det inte är socker i ;) åt förövrigt samma sak som dig till frukost idag! :)

2013-03-13 @ 07:50:50
Postat av: anonym

hej. jag undrar om det är viktigt att äta regelbundet för att gå ner i vikt? jag har tidigare haft ätstörningar men sedan börjat äta igen och nu har jag gått upp ganska mycket och hoppar mellan olika metoder. ena veckan äter jag knappt något och nästa kan jag äta upp till 4 ggr om dagen. jag har ett stillasittande jobb och sitter ner ca 8 timmar om dagen. men jag tränar även varje dag ungefär en timme, gymmar och promenerar.
men jag mår väldigt dåligt över att jag bara går upp i vikt så nu får jag knappt på mig mina gamla kläder. jag får ingen ordning på maten.
tack för övrigt för en bra blogg:)

2013-03-13 @ 09:03:55
Postat av: Victoria

Åh, det där måste man ju testa! Älskar ju både gröt och ballerinakakor! ^^

Svar: Ja testa - så himla gott :D
Emma Barremyr

2013-03-13 @ 09:35:03
URL: http://springaren.blogg.se
Postat av: Johanna

Måste absolut testa, lät oerhört gott!

Svar: Ja gör det, var sååå got :D
Emma Barremyr

2013-03-13 @ 09:59:20
URL: http://jwes.shapemeup.se
Postat av: Emelie

gud så gott det där såg ut! Och jag beklagar sorgen, vet precis hur det känns att förlora någon närstående :(

Svar: Ja usch :( hoppa du gillade det :D
Emma Barremyr

2013-03-13 @ 11:33:23
URL: http://emelieida.spotlife.se
Postat av: Malin

Hej, smakar det mycket banan? =)

Hatar tyvärr banan men är så nyfiken på att testa detta :D

Svar: Jag som gillar banan tycker inte att det smakar det. Enligt mig smakar det mest choklad. Du kan ju göra en halv sats för att prova :)
Emma Barremyr

2013-03-13 @ 12:06:55
Postat av: Kusin Emelie

<3

Svar: <3
Emma Barremyr

2013-03-13 @ 13:09:21
Postat av: Moa

Mums! Det här blir min frukost i morgon!

Svar: Ja testa, testa! Supergott :D
Emma Barremyr

2013-03-13 @ 13:46:53
Postat av: nathalie

Tag hand om dej och låt det ta sin tid, saknad av en nära gör ont men man får försöka ta fram de ljusa stunderna de fina minen som alltid kommer finnas...då det känns som tyngst...
och du har en väldigt fin blogg alltid kul att läsa dina inlägg

Svar: Tack för din peppande kommentar! Det värmer att höra att du gillar bloggen:)
Emma Barremyr

2013-03-13 @ 18:37:06
URL: http://www.brodkonst.se
Postat av: Panki

Usch, jag har förlorat många nära och kära så jag vet vad du går igenom.. <3 En klen tröst just nu kanske, men det är sant som det sägs, det som inte dödar stärker!
Och även om det känns skitjobbigt nu så kommer det en vacker dag kännas lite lättare och du kommer kunna tänka på din mormor och minnas fina minnen utan att vara så ledsen.
Kram Kram

Svar: Tack för din kommentar! Ska verkligen minnas alla fina stunder med mormor! Kram
Emma Barremyr

2013-03-13 @ 21:44:34
URL: http://pancake.webblogg.se
Postat av: Camilla

Detta var så sjukt bra tips! Jätte gott, kommer typ leva på detta. Perfekt för mig som är laktosintolerant och ska försöka undvika mjölk och gluten. GUDOMLIGT! Tack för en super bra blogg! Beklagar sorgen, du är stark! Styrke kramar

Svar: Vad roligt att du gillade det! :D Tack för din kommentar! Massa kramar
Emma Barremyr

2013-03-14 @ 08:58:25
Postat av: Anna madeinjapan.nu

Kram <3

2013-03-19 @ 12:48:34
URL: http://madeinjapan.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0