Måndagsbak

God morgon vänner 
 
Jag vill börja med att tacka för alla fina kommentarer ni ger mig! Ni förstår nog inte hur mycket det betyder för mig. I och med all tid jag lägger ner på bloggen så känns det just nu som jag får så mycket tillbaka och då blir det extra roligt att blogga! Så ni ska veta att era fina ord gör mig mer peppad på att fortsätta blogga!
 
Idag hade jag tänk mig en sovmorgon och sedan en lugn förmiddag hemma. Sovmorgonen gick det sådär med då jag slog upp ögonen redan straxt efter sex (så går det när man somnar innan klockan tio på kvällen). Jaja, jag var ju utsövd iallafall och passade på att dra mig länge i sängen eftersom jag inte var så hungrig som jag brukar vara när jag vaknar (i vanliga fall vill jag upp och äta i samma stund som jag slår upp ögnonen, hehe).
 
Väl uppe i köket slängde jag ihop en sats knäckebröd <-- (klick) och skickade in i ugnen innan jag gjorde iordning min frukost som idag blev en gammal favorit i repris - KOKOSCUPCAKES <-- (klicka för recept). Dessa godingar toppades med kesokvarg, jordnötssmör och kokoschips!
 
 
 
 
Nu står plåt nummer två med ett nytt brödexperiment i ugnen. Bovetebullar med morot.
 
Jag är ledig ända fram till halv två idag då jag har första kunden i gymmet och jobbar sedan hela kvällen fram till halv nio. Så resten av förmiddagen kommer ägnas åt att fortsätta att mysa, baka och fixa matlådor här i köket. Ljuv musik i bakgrunden, en strålande sol utanför fönstret och en tillfredsställd själ inom mig. Ni vet - att stå i köket är som balsam för min själ.
 
Önskar en en fin start på veckan!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej Emma!
Hittade din blogg när Pt-fia tipasde om den, och jag är helt fast! Tack för riktigt fin inspiration och fina texter! Har redan testat dom flesta "micromuffinsar"! Tack! Kram Louise

Svar: Hej Louise! Vad roligt att höra :-) Kul att du upptäckt och gillar micromuffinsarna också! Tack själv för din kommentar! Kram
Emma Barremyr

2013-03-04 @ 10:11:00
Postat av: lucia

Hej händer det att du ''överäter'' ibland? Jag har själv en ätstörning och får ibland infall där jag äter vitt bröd och kakor osv sånt jag inte äter i vanliga fall. Jag vet inte vad jag ska göra för att undvika det eller att inte må dålig över att äta sånt något ibland? har du några tips?
KRAM

Svar: Hej! Överäter skulle jag inte vilja kalla det, men självklart äter jag mer vissa dagar än andra och kan frossa i godis, glass och liknande ibland. Du ska aldrig må dåligt över något som du väljer att äta. Försök att njuta av maten du stoppar i dig och händer det att du äter mer någon gång spelar det ingen roll. Kram
Emma Barremyr

2013-03-04 @ 13:30:57
Postat av: Ulrika

Hej Emma!
Hittade också din blogg via Pt-Fia och jag bara älskar den! Måste bara säga att hallonglassen som din mamma gjorde på hallon & avokado är heeeelt fantastisk! Även micromuffinsarna är hur bra som helst! Har ju hur många recept som helst som bara väntar på & bli lagade nu :)

Svar: Hej! Gud vad roligt att höra, det gör mig glad! Hoppas du gillar resten av recepten också!
Emma Barremyr

2013-03-04 @ 20:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0