Mandelgröt

God morgon fredag 
 
Fredag och ytterligare en ledig helg på ingång! Det känns väldigt välbehövligt efter gårdagen som tog mycket energi. Begravningen var verkligen jättefin, men såklart väldigt sorglig och smärtsam. Det är så svårt att förstå, hur kan min älskade mormor vara borta? Nu är iallafall det jobbigaste avklarat och vi kan försöka börja blicka framåt och tänka på alla fina stunder med mormor. Det finns så många och jag är så glad att jag ändå fått så mycket tid med henne. Nu kommer hon vara evigt saknad 
 
Har haft två dagars vila från träningen nu och tänkte därför åka upp till gymmet en sväng under förmiddagen. Har bara fått till ett av mina tre löppass denna vecka så jag tänkte mig ett distanspass idag. Intervallerna får nog vänta tills på söndag.
 
Löppass på ingång och därför laddar jag upp med grötfrukost. Mandelgröt med hallon, kesokvarg och kokos.
 
 
 
Mandelgröt:
1 dl havregryn
1,5 dl vatten
1 äggvita
1 msk mandelsmör
 
Koka ihop havregryn, vatten och mandelsmör. dra kastrullen från platta och kläck i en äggvita och rör om tills äggvitan försvinner. Servera med kesokvarg, hallon och kokos. Mums!!!
 
 
Lite senare kommer ett tidsinställt inlägg upp, missa inte det!
 
Hoppas att ni får en fin fredag 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Mitt i all sorg är det ändå fint att kunna ge sina kära ett sådant vackert och värdigt avslut.
Din mormor kommer alltid att leva kvar inom dig - ni har era minnen tillsammans och hon kommer alltid att finnas vid din sida, även om du inte längre kan se och känna henne.

Önskar dig en fortsatt fin och solig fredag!

Kram

Svar: Jag håller med! Tack för din kommentar :) Kram
Emma Barremyr

2013-03-22 @ 08:56:16
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Viccy

Ser mycket gott ut! :)

Skönt att begravningen är över, nu kan du bara gå vidare och minnas dom fina stunderna! <3

Svar: Mmm, det känns skönt! Ska verkligen försöka se framåt och minnas alla fina stunder med mormor, Tack för din kommentar <3
Emma Barremyr

2013-03-22 @ 09:00:20
URL: http://springaren.blogg.se
Postat av: Sara - Hold on be strong

Åh vad gott!! Älska hallon!!

Svar: Mmm, visst är det gott :D
Emma Barremyr

2013-03-22 @ 18:19:16
URL: http://saraleasofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0