Paleoscones och söndagsfrukost

God morgon söndag 
 
Ledig söndagsmorgon tillsammans. När morgontrötta familjen sover vidare är jag och Pelle uppe tidigt och äter sconesfrukost framför tv:n.
 
Paleoscones, ananas- och mangomarmelad, ost, färsk frukt och ingefärste med mjölk
 
 
 
 
 
Ingredienser (2 personer):
2 mosade bananer
2 dl mandelmjöl
2 msk kokosmjöl
2 tsk bakpulver
En nypa salt
2 ägg
 
Sätt ugnen på 175 grader. Blanda ihop alla ingredienser och klicka ut två kakor på en plåt. Grädda i mitten av ugnen i runt 20 minuter tills när bröden börjar få lite färg. Servera dem varma med en god ost och marmelad.
 
 
Receptet kommer härifrån.
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: fruwidlund

Vad gott med scones! Jag tror att jag experimenterar ihop något till frukost, jag med... :)

Svar: Det är verkligen supergott :D Hoppas att du får en fin dag!
Emma Barremyr

2013-03-24 @ 08:56:18
URL: http://fruwidlund.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Vilken underbar start på dagen!
Själv vaknade jag i arla morgonstund och tog då tillfället i akt att gå en långpromenad i morgonsolen. Nu sitter även jag vid ett frukostbord dukat med nybakade scones, hemmagjord lemoncurd, te och färskpressad apelsinjucie. Det är söndagslyx som heter duga!
Önskar er en fortsatt fin dag!
Kram

Svar: Vad härligt med en morgonpromenad! Söndagsfrukost med scones ger också en härlig lyxkänsla :D hoppas du får en kanonfin söndag! Kram
Emma Barremyr

2013-03-24 @ 09:13:19
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Sparris

Hejhopp! Har länge undrat vad det blir för skillnad om man använder mandelmjöl eller kokosmjöl istället för de vanliga mjölsorterna när man bakar? :)

2013-03-24 @ 09:23:14
Postat av: Viccy

Åh så gott! Kan tänka mig att dom var supersaftiga och goda! :>

Svar: Ja de blev riktigt saftiga med en god banansmak :D
Emma Barremyr

2013-03-24 @ 10:02:15
URL: http://springaren.blogg.se
Postat av: Elin

Ser gott ut!
Hur ofta ska man stretcha?
Hur ofta stretchar du? =)

2013-03-24 @ 12:11:47
Postat av: Josefin Sjöberg

åh vad gott! Nu vet jag vad jag ska baka i veckan!

Svar: hoppas att du gillar dem :-)
Emma Barremyr

2013-03-24 @ 14:41:24
URL: http://jossefinast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0