Älskade söndag och ledighet

Hej 
 
Jag gillar söndagar. Speciellt lediga, oplanerade och spontana söndgar.
 
Igår var en sån söndag. Vi sov tills vi vaknade, åt en långfrukost framför tv:n och slappade lite extra, jag sprang ett långpass medan Pelle pluggade, vi åt laxpizza (recept kommer), lekte med Tass, tog en kvällspromenad för att slänga lite sopor och njöt av kvällssolen, bakade scones och dukade upp söndagsmys till en film för att avsluta helgen på bästa sätt. 
 
Dessa dagar är så viktiga för mig, de ger mig kraft och mental styrka! Jag får bara vara och orkar ladda om för en tuff arbetsvecka.
 
Och så var det sconesen igår - de blev så goda!!! (Per sa flera gånger att de var de godaste sconesen han ätit, och då är det bra). Dessvärre smulade de en hel del, men vad gör väl det när de ändå ska smulas sönder i munnen? :)
 
Mumsiga soja- och havrescones med vanilj ♥
 
 
 
 
 
Ingredienser:
2 dl havremjöl
1 dl sojamjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
En nypa salt
50 gram smör
1,5 dl yoghurt
 
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda alla torra ingredienser och nyp sedan ihop det med smöret. Tillsätt yoghurt och gegga ihop (blir en kladdig deg). Klicka upp två kakor på en plåt och forma dem runda så gott det går. Grädda i runt 20-25 minuter.
 
 
 
 
 
På borde stod också en snacksblandning (rostade bondböner, rostade sojabönor, kokoschips och mullbär), hemgjorda sötpotatischips, mörk choklad, ostfikonmarmelad (blötlagda fikon mixade med vaniljpulver) och passionsfrukt.
 
Gott, gott, gott!!!
 
Kunde inte tänkt mig ett bättre avslut på helgen!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Visst är de underbara, för att inte säga nödvändiga, de där helt lediga dagarna. Dagar då man helt enkelt tar tiden som den kommer och tar sig för det som faller en på. De ger så mycket i all sin enkelhet!

Hoppas att du samlat en massa kraft och energi inför stundande vecka!

Kram

Svar: Ja, verkligen - jag älskar dem! Hoppas att du haft en lika fin helg du också :) Massa kramar!
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 12:40:54
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Sarah

Åh vilka gulliga muggar! Vart kan man få tag på såna?
Tack för en jättebra och inspirerade blogg!

Svar: Ja visst är de söta :D Jag fick dem av en kompis för säkert 15 år sedan, och jag har ingen aning om vart de är köpta tyvärr :( Kul att du gillar bloggen :)
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 14:58:33
Postat av: Maja

Du e`ju sååååååå duktig lilla gumsan med allting du gör och hinner med!!!!! Finns nog ingen som hinner med såååååååå mycket som du!


Som någon David skrev längre med! Håller med! Bekräftelsebehov. Och allting du gör blir sååååååå himla gott!!!!! Stackare.........

2013-05-13 @ 15:11:59
Postat av: Syster Julia

Tänk att man kan lägga ner tid att ens kommentera något så som Maja gjort... Förstår inte ens varför man läser om man tycker det är så provocerande! Synd att denna Maja inte vet att allt du gör faktiskt blir gott, det vet ju jag eftersom jag smakat myyyycket av maten du gjort genom åren :) den lyxen har jag haft! Du ska inte bry dig om kommentarer från personer som inte känner dig, någon som egentligen inte vet något om ditt liv! Jag är stolt över dig och du är en stor inspirationskälla i mitt liv älskade syster och jag vet hur mycket du brinner för det du gör! Du ska aldrig sluta vara du! :) <3

Svar: Tack, du är fantastisk Jullan, och jag är så stolt över dig! <3
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 20:05:37
URL: http://juliabarremyr.blogg.se
Postat av: Syster Lina

Jag håller heeeelt med jullan! Du ska vara du världens bästa Emma <3

Svar: Sötlina <3
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 23:02:07
Postat av: Nathalie

Förstår mig verkligen inte på, varför det finns människor som vill såra, varför lägga sin energi på att göra andra ledsna?! Om man nu inte gillar det som skrivs osv kan man inte bara låta bli att läsa och gå vidare?! Vill bara säga att sedan jag hittade din blogg har jag varit en regelbunden läsare och gillar dina fina inlägg och har fått många små tips och idéer på goda frukost/mellanmål/fika alternativ men även mat och träningstips :) Så fortsätt precis som du gör så länge du finner det roligt och givande!!! Ha en fin dag!!

Svar: Tack för din kommentar, den värmer! Jag är glad att du hittat hit och gillar det jag gör - jag själv älskar ju det och kommer fortsätta dela med mig av mitt liv och alla recept till er som gillar det :)
Emma Barremyr

2013-05-14 @ 14:22:10
URL: http://www.brodkonst.se
Postat av: Johanna

Underbar blogg har du! Har bara en fråga,
Jag älskar sötpotatis och undrar hur du gjorde sötpotatischipsen? :)

Svar: Tack! :) Det kommer recept på dem inom kort!
Emma Barremyr

2013-05-14 @ 22:22:44
URL: http://lovestones.devote.se
Postat av: louise

Nej fyfan vad allt ser gott ut! Mörk choklad, scones, fikon, passionsfrukt - stora favoriter! Gud vad härligt, ska bli så skönt när jag växer upp, flyttar ut och får lägga ner massa tid och energi på att laga min helt egna mat! Inga klagomål eller konstiga blickar haha.

2013-05-20 @ 21:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0