En PT:s vardag och mitt liv

När ni läser här läser ni om en PT:s vardag. Ni måste förstå att det självklart handlar om träning, mat och hälsa över lag. Att träna, pyssla i köket, träffa vänner, äta gott (såklart! Sen tycker inte alla om samma slags mat, men jag älskar min kost, och skriver därför att det är gott), älska min pojkvän och familj, jobba och skratta är sånt som jag tycker om.
 
Att leva livet är min filosofi.
 
Och jag har en positiv inställning till det mesta - det får mig att må bra och gör livet bra mycket lättare än att lägga onödig energi på negativa saker och sånt som stör mig. Livet ska inte vara jobbigt och ledsamt. Vi lever bara en gång och därför är det viktigt att ta hand om det och göra det man tycker om och tycker är viktigt för en själv.
 
Det handlar inte om något bekräftelsebehov. Det här är mitt liv, som jag har valt att leva det. Jag har äntligen hittat mig själv, en balans i livet - och jag älskar det jag gör. Med bloggen vill jag inspirera och jag är så glad och tacksam att jag får chansen att göra det. Alla underbara, fina kommentarer och mail gör att jag älskar att blogga och dela med mig av min kunskap inom träning och hälsa, kost och ljusglimtar i min vardag.
 
När jag vaknar på morgonen går jag alltid upp med inställningen att "idag ska bli en bra dag" och så gör jag det bästa av det!
 
Blir du stressad av att läsa min blogg, irriterar dig på att "jag gör så mycket" eller "är såååå duktig" tycker jag inte att du ska läsa här. Jag har valt att dela med mig av mitt liv och min kunskap och lägger ner otroligt mycket tid på bloggen utan att ens få betalt. Jag vill hjälpa andra människor och jag vill framför allt få andra att må bättre och ta hand om sin hälsa. Det är därför jag jobbar som PT och hälsocoach.
 
Vi är alla olika och tycker om olika saker. Vissa personer kanske gillar att "ta det lugnt" på ett annat sätt än mig en ledig dag. Men jag är en aktiv person som gillar att ha bollar i luften och hitta på saker. That's me.
 
Jag vill tacka alla som ger mig positiv feedback, gillar det jag gör och skickar fina kommentarer och mail. Ni är guld värda och gör mig så glad, så all cred till er 
 
Bild från min och mammas resa till Kreta i höstas som innehöll, träning, sol, bad och god mat. En resa som hade allt om du frågar mig.
 
Nu ska jag lägga mig och titta på ett par avsnitt Greys och sedan väntar Biggest Looser. Tv-kväll med andra ord!
 
Hoppas att ni haft en fin måndag 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kör på Emma! Du är grym på det du gör och bloggen inspirerar verkligen :) all den positvia energi som finns här övervinner all negativ! <3

Svar: Tack söta Sofia! Blir verkligen jätteglad av att läsa din kommentar! Kram <3
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 19:22:54
URL: http://sofiawedin.blogg.se
Postat av: rosanna

Din blogg är fantastisk och inspirerar mig till tusen! Har sett att du fått ett par otroligt otrevliga kommentarer och jag hoppas verkligen att du inte tar åt dig av deras ord. Det enda dessa personer vill är att trycka ner andra för att må bättre själva. Men det tror jag att även du är medveten om. Fortsätt leva livet!

Svar: Nej, jag tar bara åt mig av det fina ni andra skriver! Så tack för din kommentar, den värmer och gör mig glad! Kram
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 19:31:48
Postat av: Hanna

Var tvungen att gå ner och läsa vad du har fått för någon kommentar som låg till grund för det här inlägget och blev så trött. Ta inte åt dig! 99% av oss som läser sin blogg gör det för att vi blir peppade och glada av den. Bry dig inte om den lilla enprocentaren som blir provocerad, eftersom det alltid bottnar i osäkerhet och dålig självkänsla. Du är superbra, känn inget behov att försvara dig! Kram!

Svar: Ska inte göra det! Ni andra som skriver så fint till mig är ni som förtjänar min uppmärksamhet, ni är fantastiska, så tack! tack för att ni kikar in och peppar mig, det gör mig så glad! Kram
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 19:41:12
Postat av: Charlotta

Du Emma, det är bara missunnsamma och avundsjuka människor som skriver något sådant. Du verkar leva ett härligt aktivt liv med massa innehåll i som jag vet inspirerar många av oss läsare, så de (få) tröttmössor som finns där ute tycker jag att du högaktningsfullt ska strunta i (vilket jag också tror att du faktiskt gör!). Du inspirerar mig och det är jag så tacksam för. Keep it up girl! Kram!

Svar: Tack, det ska jag verkligen göra! jag är så glad att jag inspirerar många av er, och ska bara ta åt mig av alla fina kommentarer från er! Så, tack! Kram
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 19:46:22
Postat av: Ida

jag älskar verkligen din blogg och blir inspirerad av det du skriver! Att gå in här och se alla fina frukostbilder gör att jag blir mer motiverad att göra min frukost roligare än den vanliga havregrynsgröten och äggmacken (även om det är väldigt underskattat). Fortsätt som du gör Emma, du är en otrolig inspirationskälla! Kramar!

Svar: Tack söta du! Blir jätteglad av att läsa din kommentar! Kram på dig
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 19:51:07
URL: http://iidasomfaen.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag skulle vilja leva ditt liv!!

Svar: Din kommentar gör mig både glad och ledsen! Du har ditt liv och tänk vilken möjlighet det är! Som Mårten Nylén sa "begränsa inte dig själv". Möjligheten till att kunna finns i tron på att du kan och startar alltid med "jag vill" Vill = kan! Lev livet som du vill leva det och älska det! Kram till dig
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 19:52:47
Postat av: Annie

Det är just därför jag tycker om din blogg - för att du är så livsglad och verkar så himla härlig!

Svar: Tack söta Annie - precis också vad jag anser om dig! Skulle verkligen vilja träffa dig en dag, DU inspirerar mig! Kram
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 20:17:31
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: Madde

Din blogg är en av mina absoluta favoriter bland alla tränings- och hälsobloggar jag följer. Hoppas du inte låter någon elak kommentar trycka ner dig. Du är grym! Kramar

Svar: Tack, vad glad jag blir! Fokuserar bara på det fina positiva som ni andra ger mig, ni är grymma! Kram
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 20:30:19
URL: http://miinimuffin.blogg.se
Postat av: Anna

Din blogg är toppen! Har precis hittat hit och gillar att läsa och alla recept! :-)

Svar: Vad roligt att höra! Hoppas du stannar och trivs :)
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 21:04:11
URL: http://www.mammanshorna.blogspot.com
Postat av: Anonym

Emma du väljer att möte varje dag med orden- Det här kommer bli en bra dag! Välj då också att inte lyssna på energitjuvarna, utan ta åt dig av alla fina kommentarer som du får här! Elaka kommentarer kommer bara från avundsjuka människor, som säkert saknar den livsglädje som du utstrålar! Kör på med din vanliga livsglädje och så får vi hoppas att alla negativa människor sätter sina elaka kommentarer i halsen! <3

Svar: Det ska jag verkligen inte göra - fokuserar bara på de fina och bra ni andra ger mig tillbaka! Ni är fantastiska :D Tack för din kommentar, den gör mig oerhört glad! Kram <3
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 21:06:03
Postat av: Ebba

Hej! Jag tycker din blogg är helt fantastisk. Jag blir så himla inspirerad och motiverad när jag kikar in här. Med en anledning till att jag utbildar mig till massör och PT och har endast ett år kvar efter sommaren! Det är väldigt kul att läsa någon som har samma intresse som jag har!
Du ska vara stolt, du är riktigt duktig!! :)

Svar: Vad kul att höra! Tack söta du :) Du kommer inte ångra dig när du är färdigutbildad, du kommer snart ha världens bästa jobb! Lycka till med studierna :) Kram
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 22:13:48
URL: http://www.ebbst.devote.se
Postat av: Marie Andersson

Hej Emma!
Jag älskar din blogg och det är alltid roligt att kika in på den och läsa ett nytt inlägg, du skriver jättebra inlägg och delar med dig av saker som inspirerar och gör många många människor glada. Hoppas du kommer ha lust och ork att fortsätta med din blogg läääänge framöver :) stor kram!

Svar: Tack Marie, din kommentar värmer är glädjer mig att läsa! Kommer fortsätta blogga för er som gillar mig för den jag är och det jag gör - för jag själv älskar ju det och delar mer än gärna med mig :) Kram
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 22:30:59
Postat av: Mamsen

Som jag alltid har sagt till dig sen du var liten Emma -De människor som är elaka har oftast ingen harmoni i sitt eget liv och blir missunnsamma och tråkiga! Det är bara önska att de också någon gång ska få känna glädje för att andra människor mår bra! För kan man glädjas åt någon annans lycka och välmående då mår man oftast bra själv! Du vet att du gör ett kanonjobb! Jag är stolt över dig gumman, fortsätt som du gör, så hoppas vi att de som mår dåligt av att läsa om din dag, skiter i att klicka in sig på din blogg1 Pussåkram <3

Svar: Jag vet, älskade mamma <3
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 22:47:43
Postat av: Annie

Det här är en av mina absoluta favoritbloggar, eftersom du förmedlar så mycket inspiration och positiv energi. Var stolt över det och strunta i negativa kommentarer!

Svar: Tack, det värmer att höra :D Är verkligen jätteglad över alla fina kommentarer ni ger mig!
Emma Barremyr

2013-05-13 @ 22:52:59
Postat av: Veronica

Du har helt rätt, ingen tvingar en att läsa din blogg! Blir man provocerad kan man ju bara sluta läsa.

Du inspirerar många med dina goda spännande recept med roliga och hälsosamma ingredienser. Sen får ju alla bestämma själva hur hälsosamma de ska vara. :)

Svar: Precis! Jag är glad att jag ändå inspirerar så många som jag gör! Tack för din kommentar :)
Emma Barremyr

2013-05-14 @ 08:24:14
URL: http://matforendam.blogspot.se/
Postat av: Sofia

Emma, lyssna på dig själv, ditt inre, din mamsen och alla andra oss som ÄLSKAR din blogg;-) du är guld!!

Svar: Ska verkligen göra det! Tack för din kommentar, den värmer! Ni fina läsare är guld för mig <3
Emma Barremyr

2013-05-14 @ 08:40:07
Postat av: Sofie

Ta inte åt dig av dumma kommentarer. Din blogg är en av de bästa, och jag tycker att man känner at du verkligen skriver för att du vill skriva, och inte för att få bekräftelse. Hoppas du får en fin dag :) kram

Svar: Nej, jag ska släppa dem och ta åt mig av alla fina! Tack för din kommentar Sofie, det gör mig glad att höra att ni gillar det jag gör! Stor kram till dig och hoppas att du mår bättre nu :)
Emma Barremyr

Postat av: Ida

Tänk att bra bloggar alltid drar till sig avundsjuka och missunnsamma människor..

Din blogg är skitbra och det är inte för att du skulle vara såå duktig och såå perfekt utan för att livsglädjen smittar av sig, maten är god, du inspirerar, delar gärna med dig och är ödmjuk! Och du behöver inte ens skriva varje dag för att man ska in och läsa, det finns alltid nåt recept att kika på :)

Svar: Ja det är synd! Tack för din fina kommentar, gör mig himla glad <3 Jag är så glad att ni är flera som inspireras och gillar det jag gör! Och jag hoppas ni kikar in här i fortsättningen också :) Kram
Emma Barremyr

2013-05-14 @ 13:01:42
Postat av: Erika

Va himla bra och fint skrivet! Du verkar vara en alldeles lagom positiv och peppande tjej! Önskar jag hade dig som pt!!! Grymt fin är du också, följer din blogg med nöje dagligen!! :)

Svar: Vad gulligt skrivet av dig, gör mig glad att höra! Jag är glad ni är så många som faktiskt väljer att kika in här varje dag! Kram
Emma Barremyr

2013-05-14 @ 16:02:56
Postat av: Agnes

du är bäst

Svar: Tack söta du!
Emma Barremyr

2013-05-14 @ 16:22:38
Postat av: Anna

Är lite dålig på att kommentera, men nu känner jag att jag vill skriva något. Blir som alla andra otroligt inspirerad av dig och din blogg. Har själv pluggat en hel del inom hälsa, och är väldigt intresserad av hur kosten påverkar hur vi mår. Går in här dagligen för alla grymma recept helt i min smak, men som jag aldrig skulle komma på själv. Plus för att de bara är kul att följa en så go tjej som du verkar va såklart. Jag tror att det sticker i ögonen på en del bittra människor just för att du verkligen hittat din grej, och är så bra på det du gör. Synd för dem att de inte bara kan inspireras istället. Men de är inte värda din energi och tid! Ändra ingenting, utan fortsätt vara precis samma aktiva och glädjedpridande tjej som du är! Tack för en grym blogg!

Svar: Tack snälla för din kommentar! Den värmer och det är så kul att höra att ni gillar bloggen och det jag gör! Jag kommer fortsätta blogga för er som gillar mig, för den jag är och det jag gör! Mitt liv är min dröm helt enkelt och jag önskar att alla fick chansen att uppleva sin dröm, för jag tror att vill man något så kan man också! Kram
Emma Barremyr

2013-05-15 @ 00:50:49
Postat av: Rebecka

Jag blir glad av din blogg, påriktigt. Du äter - tränar - har ett hälsosam bild av allt och det är precis det jag söker inspiration ifrån. Visst, jag blir lite knas ibland av att du orkar så mycket, men det är då jag måste stanna upp och tänka att du är en PT. Du tränar på den nivån och det gör verkligen inte jag, men jag hoppas att jag kan göra det nån dag! För träning är verkligen kul. Sen är det med hjälp av din blogg, som jag faktiskt har börjar ätit ordentligt (ätstörning) och det gör mig extra glad att besöka din blogg!!! Du är så sjukt duktig. Kramkramkram :)

Svar: Tack, vad glad jag blir av att läsa det du skriver, att jag faktiskt kunnat hjälpa dig en bit framåt i din ätstörning, och att du även förstår att alla ligger på olika nivåer vad gäller träningen! Hoppas du fortsätter kämpa och kika in här! ta hand om dig. Kram
Emma Barremyr

2013-05-15 @ 09:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0