Ett pass i CC

Hej vänner 
 
Hoppas att ni hade en fin Valborg, vad ni än gjorde, och att er första maj blir lika fin!
 
Själv hade jag en mysig kväll tillsammans med mina fina tjejer innehållande både grillning, massa skratt och prat och en hel hög bebismys med Hannahs små tjejer. Kvällen blev sen och idag känner jag mig som sagt lite bakis trots att jag inte drack igår (och trots att jag sov åtta timmar). Det är konstigt det där när kroppen kommer ur rutin...
 
Lyckades ändå få till en sovmorgon till halv nio (hör och häpna? Vet inte när jag så så länge sist?) som följdes av frukost och sedan ett gympass. Nu sitter jag på tåget ner mot stan igen. Behandling på Salong Bellissima väntar samt en PT-kund innan jag tar helg helt och hållet.
 
Passet idag kördes i crosscablen och dödade rygg, biceps och mage:
 
* Pullups (3 set x 3 RM) + excentriska (3 set x 4 reps)
* Hög rodd med rep (3 set x 15 RM)
* Sittande rodd (12 RM) / Pullover med rep (12 RM) x 3 superset
* Liggande omvända flyes (3 set x 12 RM)
* Liggande bicepscurl med stång (3 dropset)
* Stående bicepscurl (bild nedan) (12 RM) / Liggande bicepscurl på bänk med stång (12 RM) x 3 superset
 
Avslutade med en cirkel för magen som upprepades tre gånger med kort vila mellan:
 
* Omvända crunch i cc (15 RM)
* Crunch med rep i cc (20 RM)
* Hältouch (50 reps)
* Plankan upp och ner på armbågarna (20 reps)
 
Ett helt pass i crosscablen som tog en timme! Blev både svettigt, intenivt och lustfyllt. Perfekt om du frågar mig och alla tummar upp! 
 
Nu är jag påfylld med energi igen!
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jätteroligt när du lägger ut träningstips. Ta gärna fler bilder på övningarna du gör eller varför inte filma ;) Har redan gjort några av dem då jag alltid tycker det är kul med ny inspiration då jag både gymmar och cirkeltränar en del. Förklara gärna vad RM och superset är osv.
Tack för bra blogg och många inspirerande recept jag dagligen tar del av =)
Kram!

Svar: Vad roligt att det uppskattas :) Tar åt mig av dina tips och ska förklara RM, superset och liknande lite mer ingående :) Tack för din kommentar. Kram
Emma Barremyr

2013-05-02 @ 10:19:44
Postat av: Sally

Å skulle så gärna köra ett sånt pass, men skulle nog behöva instruktioner..

Svar: Åååh, jag skulle gärna ställa upp med instruktioner :)
Emma Barremyr

2013-05-02 @ 14:05:35
URL: http://Skippanudlarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0