Hundringar igen och plankutmaning

Hej vänner 
 
Idag stod det hundringar på träningsschemat igen. Hundringar för börst, biceps och triceps!
 
Efter fredagens benpass med hundringar kunde jag knappa gå på hela helgen. Igår var det rygg, axlar och mage som fick sig en omgång och nu kan jag knappt röra överkroppen efter dagens pass. 
 
Skön känsla på den. Ellerhur?
 
Jaja, är man träningsnörd så är man!
 
* 100 bröstpress med hantel
* 100 dips
* 100 armhävningar
* 100 hammercurls
* 100 tricepspress ovanför huvudet med rep
* 100 liggande bicepscurl i cable
 
Helt slut och en välförtjänst vilodag på schemat imorgon!
 
 
Avslutade passet med 5 minuters plankande. Är ni inte med i Annies plankutmaning tycker jag att ni ska gå in och anmäla er direkt. Stark core helt gratis, det gillas!
 
Den här veckan är utmaningen att planka totalt 20 minuter och jag drog till med 5 minuter till hemma på vardagsrumsgolvet och har därmed 10 minuter avklarade för denna vecka! Yeeeyy!
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hejsan Emma! Jag tänkte höra vad du tycker om sk träningspauser? Jag funderar lite på att "frysa" mitt gymkort en månad i sommar å låta kroppen vila helt från styrketräning å "hårdare" träning ett tag å istället gå promenader å ev ta en joggingtur lite då å då. Tycker du det låter som en bra idé?

2013-05-29 @ 14:08:54
URL: http://kanelsnackan.blogg.se
Postat av: Ellinor

Jag hade faktiskt en tanke på att köra någonting liknande under dagens pass men så valde jag istället att fokusera på tyngre vikter. Är helt mör i armarna efter det också. Paus från plankan idag, men i morgon hoppas jag kunna bocka av de sista minuterna för veckan!

Svar: Tyngre vikter tar död på en det med, härligt :D Denna vecka är det 30 min som gäller, wiiiee!
Emma Barremyr

2013-05-29 @ 14:12:45
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Sally

Läste detta inlägg innan jag gick till gymmet så bestämde mig för att ändra mitt upplägg på benpass till att köra hundringar. Körde knäböj i Smith, utfall, lårcurl på boll, håhävningar, aducator och abducator samt russin twist och situps. Avslutade med lite Annie planka förstås så är uppe i 10 min nu. Tack för inspon, det brände riktigt bra och jag gillade att pulsen var igång hela passet då jag hade väldigt korta och få pauser! Kommer köra fler gånger!

Svar: Härligt jobbat! 100-ingar är grymmma :D Kul att du gillade det!
Emma Barremyr

2013-05-29 @ 16:37:17
URL: http://skippanudlarna.com
Postat av: Elsa

Hej. Först vill jag tacka för en enormt välarbetad och fin blogg <3 Jag har sedan ett år tillbaka kört styrketräning 3 gånger i veckan och sprungit 2 ggr. Jag äter som en hungrig varg (har alltid gjort) men har på senaste tiden minskat mer och mer i vikt. Är 164 cm och väger på morgonen 45-46 kg. Folk i min omgivning avråder mig från att träna men då jag lider av ångest och depression fungerar träningen som min terapi. Det har gått så långt att jag hört främmande tjejer på gymmet tala om hur smal jag är och att jag inte borde träna. Detta gör ,ig enormt olycklig. Träning och god mat är det bästa jag vet. Endorfinkicken efter ett bra löppass är oslagbar. Vad är ditt råd inom detta? Vill ju bara kunna må bra och göra det jag tycker om! Ber om ursäkt för det långa inlägget.

Svar: Tack snälla för din fina ord om bloggen! Jag blir ledsen av att läsa din kommentar då ingen har rätt att kommentera din vikt bakom din rygg. Jag förstår dock att folk i din närhet kan bli oroliga, de vill säkert bara väl. Men i förhållande till din längd så väger du ganska lite så jag skulle föreslå att du försöker gå upp lite i vikt. Testa att äta något extra mellanmål och ät gärna energirika saker så som nötter, avokado, fet fisk, feta mejeriprodukter, oliver, ringa olja över salladen, eller klicka i kokosolja i morgongröten :) Förstår att du vill fortsätta träna när du mår så bra av det, och då ska du göra det! Men satsa på att äta frukost, lunch, middag och gärna 4 mellanmål (en smoothie innan läggdags är kanon för kroppen). Lycka till!
Emma Barremyr

2013-05-29 @ 20:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0