Microkaka med rivet päron, jordnötssmör och kanel

God morgon solstrålar 
 
Hoppas att ni sovit gott!
 
Efter gåragens tidiga morgon kändes det nästan lyxigt att få sova till sex idag. Hehe. Sex känns mer mänskligt än fem om jag säger så, men ljuset som är på morgonen nu är underbart och ger energi vilket gör det lättare att gå upp. Tycker inte ni också det?
 
Dagens frukost blev ett snabbt ihopsläng som resulterade i en ny microkaka med smak av päron, jordnötssmör och kanel. Riktigt mumsig och krämig måste jag säga! 
 
 
Ingredienser:
1/2 dl havregryn
1 msk kokosmjöl
1 msk jordnötssmör
1/2-1 msk kanel
1 nypa salt
1/2 tsk bakpulver
1/2 mosad banan
1/2 rivet päron
1/2 dl kvarg
1/2 dl äggvita
 
Blanda ihop alla torra ingredienser och häll sedan i mosad banan, rivet päron, kvarg och äggvita. Använd en microsäker skål och micra på högsta effekt i 5-6 minuter eller tills kakan har stelnat. Min åts med en rejäl klick keso, kokoschips och lite kanel.
 
Mums, mums!
 
 
 
Idag kör jag första kunden vid halv åtta, följt av ytterligare två PT-kunder under förmiddagen. Efter lunch ska jag iväg på ett möte med Daniel som ska hjälpa mig med PT-onlinesiten! Kul va?
 
Hoppas att ni får en grym onsdag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Gott!! Själv åt jag en underbar varm chokladkräm till frukost imorse. KAnske något du borde testa? ;)

Svar: varm chokladkräm lät ju inte alls fel :) Gott! :D
Emma Barremyr

2013-05-29 @ 08:51:13
URL: http://sockerfritt.blogg.se
Postat av: Hedvig Ödahl

Åååh så smaskigt!! Detta ska prövas. Älskar verkligen din blogg och dina goda recept. Det du gör är fantastisk!
Kram på dig

Svar: Vad glad jag blir! Hoppas att du gillar microkakan :)
Emma Barremyr

2013-05-29 @ 11:29:59
URL: http://lomd.devote.se
Postat av: Ellen

Hej! :)
Jag undrar hur du ser på jordnötssmör och innehållet av lektiner? Blir fundersam på om det verkligen är bra för kroppen? (vilket jag dock hoppas innerligt på för det är sååååå gott och användbart!)

Svar: lektiner från jordnötssmör ska inte vara någon fara :)
Emma Barremyr

2013-05-29 @ 13:40:27
Postat av: Johanna V

Gjorde denna till frukost imorse, fy vad den var god och saftig. Love it! Tack för detta underbara recept och att du delar med dig det till oss andra ;)

Kram ;D

Svar: Vad roligt att du gillade den! Skriv gärna i inlägget vart du fått receptet ifrån eftersom det är mitt :) Kram
Emma Barremyr

2013-06-24 @ 17:54:47
URL: http://myveggiesandi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0