Vänd blicken mot himlen

Mina vänner 
 
Vissa stunder och dagar kan känns extra jobbiga. Dagarna går upp och ner, livet har sina toppar och dalar och det är okej att inte alltid vara på toppen. Att känna känslor är viktigt, även de ledsamma.
 
Men när allt känns sådär jobbigt och ledsamt - vänd blicken mot himlen och se ljuset!
 
Ta med dig ljuset i det som känns jobbigt - för genom att försöka se livet från den ljusa sidan har du iallafall försökt och kanske mår du lite bättre sen?
 
Jag kan inte påstå att jag alltid är glad och lycklig. Alla har vi bättre och sämre dagar, men jag tror också att det handlar mycket om inställning. Ibland kommer jag på mig själv med att sura för en småsak - och det är ju bara dumt och tar onödig energi från mig.
 
Då tittar jag upp mot himlen för att få ljus och energi. Jag blir påminnd om att livet blir lättare från den ljusa sidan, tar några djupa andetag och fokuserar!
 
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Speciellt nu när allt bara har exploderat (iaf i göteborg) Körsbärsblommor och idag såg jag att häggen slagit ut och allt är grönt i olika nyanser, älskar verkligen den här tiden som är just nu!!Klart man längtar efter sommaren men det är ändå något speciellt just när allt går från knopp till blom..:) Ha en underbar fredag!!

Svar: Ja, det är helt fantastiskt ju! Älskar också den här tiden! Hoppas du har en jättefin helg i sommarvärmen :)
Emma Barremyr

2013-05-17 @ 14:12:09
URL: http://www.brodkonst.se
Postat av: maria

precis av jag behövde idag! en kick av inspiration och energi. Gillar verkligen din blogg, keep up the good work :)

Svar: Härligt! Tack, kul att du gillar :)
Emma Barremyr

2013-05-17 @ 19:36:13
Postat av: louise

Tack för de fina orden! Du är en sann inspirationskälla :)

2013-05-20 @ 21:12:16
URL: http://spelarminlind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0