Proteinglass med chokladsmak

Hej

Åh, det här mellanmålet slog allt! Med min passion för choklad gjorde den mig alldeles knäsvag! Mmmm....



Med tanke på gårdagen inlägg om kakao och choklad tycker att det passar utmärkt med ett recept som ger njutning och en stor skjuts antioxidanter på en och samma gång. Med inspiration från Nathalie gjorde jag först chokladmoussen som hon tipsade mig om. Dock bytte jag ut proteinpulvret mot en halv mosad banan och frös moussen så att det blev glass till mellanmål istället!

Proteinglass med choklasdsmak: vispa två äggvitor till ett hårt skum med en elvisp. Mosa en halv banan och blanda ned i skummet tillsammans med 1 msk rå kakao. Vispa lite till och häll sedan upp i en lagom stor form/tallrik. Strö över kokos och välj mellan att äta den direkt som den är eller att frysa den i ett par timmar och ät den som glass. Du kommer inte bli besviken!

Ni måste prova, okej?

Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: elsa

Har du några tips på övningar som är bra för att stärka ländryggen? Jag får ofta ont i svanken och blir väldigt stel. Har inte riktigt kommit på hur jag ska undvika det!

2012-04-19 @ 17:41:40
URL: http://elsa89.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Klart det är ok! :) Och nu måste ju jag testa din variant, haha! :D

2012-04-19 @ 19:18:25
URL: http://dietistnjutning.blogspot.com
Postat av: Frida

Åh detta måste testas! Chokladälskare som man är :)

2012-04-22 @ 20:22:46
URL: http://fridacsvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0