Nu börjar det.

God morgon vänner
 
Nu är allt packat och klart, jag är redo att sätta mig på bussen mot tåget som väntar i Karlstad, som sedan ska ta mig vidare till Stockholm. En intensiv vecka i skolbänken väntar och det ska bli så spännande! Jag är så förväntansfull och magen pirrar av nervositet :D Nu börjar det.
 
Jag har en hel dag på resande fot framför mig och därför är en rejäl matsäck packad. Matsäcken består av:
 
*Kycklingsallad gjord på kyckling, grönsallad, oliver, soltorkade tomater, gurka, tomat, paprika, melon och fetaost
*Keso
*Vattenmelon
*Passionsfrukt
*Gul kiwi
*Naturella nötter och torkad frukt
*Vatten
 
 
 
Matsäck á la Emma. Väldigt typisk Emma faktiskt. :)
 
Nu vet jag inte hur det blir med uppdateringen under veckan. Jag kan inte lova att jag hinner blogga då jag kommer ha lite annat för mig på kvällarna (och kurs hela dagarna), men ska försöka kika in så ofta jag kan och uppdatera er lite om vad som händer där borta! Har jag förresten några läsare som bor i Stockholm? :)
 
Önskar er en fin dag! Själv sätter jag mig nu på bussen med ett leende på läpparna och en lycklig känsla i kroppen :D
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad spännande! Hoppas du får en riktigt rolig och lärorik vecka :)

Svar: Tack Julia! Det ska verkligen bli jättespännande!
Emma Barremyr

2012-08-08 @ 09:40:03
Postat av: Sofie

Måste ge dig några Stockholmstips:
Om du har tid i veckan tycker jag du ska försöka ta dig förbi:
- Pierias Livs i Hötorgshallen, massa nötter, torkad frukt, gryner, mjöl och liknande till bra priser
- Gryningens Hälsokost på Folkungagatan (söder) samma som ovan, massa superfoods och roliga produkter till bra priser
- Vet du inte var du ska luncha någon dag: Gå förbi Blueberry (finns några stycken, bland annat en på drottninggatan i pub) Där kan man även köpa bra mellanmål som smoothies och rawfoodbollar, de har även en del roliga hälsoprodukter (men fruktansvärt dyrt, det kan du köpa billigare i butikerna ovan)!

Jag hoppas du får en trevlig och rolig vecka annars här i Stockholm :D

Postat av: Gabbi

Jag bor i Stockholm! Eller en liten bit utanför men jag spenderar en del tid i stan. Så vi kanske stöter på varandra ;)

Svar: Kanske, skulle vara kul :D
Emma Barremyr

2012-08-08 @ 10:26:42
URL: http://gubbsi.blogg.se
Postat av: Food According to Elsa

Vad roligt!! Lycka till! Vilken underbar matpackning :D

Svar: Tack!!! Haha, ja matsäcken var underbar :D
Emma Barremyr

2012-08-08 @ 11:02:28
URL: http://foodaccordingtoelsa.blogg.se
Postat av: Anonym

Heter också Emma och bor i Stockholm! Vart i Stockholm kommer du befinna dig?
Din blogg är väldigt bra! :)

Svar: Vad roligt :) Jag befinner mig på söder och håller till i Safes utbildningslokaler vid Medborgarplatsen hela dagarna! Vad roligt att du gillar bloggen :)
Emma Barremyr

2012-08-08 @ 12:47:02
Postat av: Ida

Lycka till nu och jag hoppas det blir lika spännande, roligt och lärorikt som du hoppats på!!

Svar: Tack Ida! Första dagen var fantastisk, så de kommer nog kommande dagar också att vara :D
Emma Barremyr

2012-08-08 @ 20:28:15
Postat av: Fanny Roethlisberger

jag bor i Uppsala (halvtimme fr stockholm) och jobbar/pluggar i huvudstaden.. om du får någon timme över tar jag gärna en kaffe eller så någonstans :) hur länge blir du i stan?

Svar: Det låter jättetrevligt! Avslutar del ett på utbildningen imorgon och kommer tillbaka 20-30 september, även 15-30 oktober, då kanske vi skulle satsa på en fika? :)
Emma Barremyr

2012-08-14 @ 08:02:03
URL: http://roethlisberger.shapemeup.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0