Proteingröt med smak av jordnöt och banan

God morgon fina ni 
 
Jag är verkligen inne i ett grötstim just nu. Det har varit mycket gröt nu senaste tiden, mest jordnötsgröt för att det är så gott. Den och kakaogröten är mina favoriter, men eftersom jag inte haft något kakaopulver sen i juli har det mest blivit jordnötsgröt. Hehe. Idag blev det ett ihopplock av vad som fanns hemma. Hade egentligen tänkt göra något nybakat, men måste handla först och vi kom hem så sent igår att det får vänta!
 
Dagens frukost bestod av proteingröt med jordnöts- och banansmak, toppad med kokos, linfrö, pumpakärnor, frysta lingon och fryst banan.
 
 
 
 
Proteingröt med smak av jordnötter och banan: koka en portion valfria gryn med 2 msk jordnötssmör. Mosa under tiden 1/2-1 banan som du rör i på slutet. Stäng sedan av plattan och knäck i en äggvita och rör runt tills det blir en slät massa och äggvitan "försvunnit". Klart
 

Idag är det dags för jobb igen då. Börjar 12.30 idag och slutar 10.00 imorgon bitti. Skönt med skolrutiner igen och inte riktigt lika långa pass som 24-timmar! Mitt knä är fortfarande inte speciellt bra, så jag får fortsätta hålla mig lugn de kommande dagarna. Tråkigt! Ska dock åka till gymmet en sväng och köra lite armar nu, men jag längtar efter att få gå med hundarna och springa i skogen. Finns inget bättre än att träna utomhus nu när den friska höstluften/kylan är här!
 
Ha en fin fredag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0