Kokos- och ingefäralax

Hej vänner 
 
Jag märker att läsarstatistiken sjunker mer och mer desto närmare jul vi kommer. Jag förstår att ni har annat att göra än att läsa bloggar. Själv har jag knappt läst en blogg på hela veckan, bara slängt in några inlägg i min egen, hehe. För jag vill ju inte att ni som kikar in ska bli besvikna. Men för mig är julen helig. Jag vill umgås, pyssla, laga mat, kramas, baka, äta, gå långpromenader och stressa ner. Jag vill inte öppna datorn och stirra på den vita skärmen. Nej, jag vill ha näsan i glöggmuggen, sitta nära alla nära och kära, ha levande ljus runtomkring mig och gärna en hund i knät, julmusik som sprakar i bakgrunden och gärna ett sällskapsspel på bordet. Därför kommer det bli lite färre inlägg nu de kommande dagarna. Men den kommer inte ligga död, det lovar jag er!
 
Idag har jag jobbat heeeela dagen. Började sju imorse, var ledig mellan nio och tolv och jobbade sedan mellan tolv och nio igen. Phu! Nu har min julledighet äntligen börjat - och jag ska vara helt ledig ända till annandagen! Hur härligt är inte det?
 
Middagen på jobbet bestod av kokos- och ingefäralax med ugnsstekt sötpotatis, majs, broccoli och avokado.
 
 
Enkel, fantastisk och sååååå himla god middag! Att laga nyttig snabbmat är inte alls svårt!
 
 
Kokos- och ingefäralax: salta och peppra laxen och lägg den på en plåt. Blanda ihop det tjocka i kokosmjölken med en skvätt honung (gärna med citronsmak) och krydda med malen ingefära. Smaka av - det ska vara lite sting i det hela. Bred sedan kokos- och ingefäraröran över laxen och kör in i ugnen på 200 grader i 30 min.
 
Men hörrni - vi har ju fortfarande några utmaningar kvar i hälsokalendern! Och på julafton skulle det vara himla kul om ni kikade in då jag har en alldeles speciell utmaning som jag anser är himla viktig för vår hälsa. Så känner ni att ni vill ta er tid att läsa inlägget - gör det. Annars kan ni såklart göra utmaningen en annan dag!
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0