lunchfavvo för tillfället

Hej vänner

Tänkte ge er ett litet lunchtips såhär i kvällningen! Den här äggrullen fann jag på den här bloggen. Sen mixade jag ihop en fyllning som jag blivit helt och hållet kär i :)







Äggrulle: Vispa tre äggvitor till ett fluffigt skum. Blanda i en halv dl mandelmjöl och lite kanel. Smeta ut det i en rektangel på ett bakplutspapper och stö över sesamfrön. Grädda i ugnen på 225 grader i cirka tio minuter. Ta ut och låt svalna innan du tar lös den.

Fyllning: Mosa en halv banan och blanda med en halv burk kvarg och en till två matskedar jordnötssmör.

Fyllningen går att variera i mängder, men just nu är denna min stora favorit.

Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: viktoria

ser gott ut :) Tur att jag har din blogg så att jag kan få lite inspiration till mat, hihi . (Fast jag kan erkänna att imånga fall kollar ja bara å tänker "åh vad gott" sen kommer jag inte längre)

2012-02-02 @ 15:36:27
URL: http://sojung.blogg.se/
Postat av: Kristina

tror du man kan byta ut mandelmjölet mot kanske dinkelmjöl? fast det kanske inte blir lika gott :)

Svar: Det tror jag nog att du kan göra, fast jag är inte säker, jag har inte provat, men varför inte göra det? :)
Emma Barremyr

2012-10-15 @ 14:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0