Mathavreotto med kyckling

Hej fina läsare

På baksidan av mathavreförpackningen fann jag ett spännande recept som jag testade igår. Nämilgen mathavreotto med ädelost, vitlök och spenat. Till det serverade jag kyckling!





Ingredienser:
4 vitlöksklyftor
2 msk smör
2 dl mathavre
5 dl vatten
1 hönsbuljongtärning
150 g färsk spenat
1 krm svartpeppar
1 gräddädelost, ca 140 gram

Skala och skiva vitlöken. Fräs hälften av vitlöken i hälften av smöret i en kastrull. Lägg i mathavren och häll på vatten. Smula i buljongtärningen och låt mathavren koka cirka 12 minuter utan lock och omrörning. Hacka spenaten grovt och fräs tillsammans md resten av vitlöken och smöret. Skär ädelosten i bitar. Blanda ner osten och spenatblandningen i mathavren och rör om tills osten smält. Klart!

Jag serverade ju som sagt med kyckling som jag hade marinerat med rapsolja, soja, mango chutney, pesto och sambal oelek. Det blev jättegott till mathavreotton!

/ Emma.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Det blev verkligen kanon gott!

2012-01-19 @ 18:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0