Overnight oatmeal

God morgon vänner
 
För ett tag sen fann jag på Linns blogg ett recept på overnight oatmeal som jag blev sugen på att testa, så till frukost idag blev det en overnight oatmeal med jordnötssmak. Och gud så gott det var!
 
 
 
Overnight oatmeal med jordnötssmak: blanda ihop 1 dl havregryn, 1 msk jordnötssmör, 1 msk linfrö, 1 dl mjölk (jag hade mandelmjölk) och lite salt och låt stå över natten. Ta fram på morgonen och servera med någon god topping. Jag körde på banan, blåbär, hemgjorda äppelchips, klippta fikon och pumpakärnor. Smaskens!
 
Denna frukost är perfekt att förbereda dagen innan om man har bråttom eller bara känner att man inte orkar fixa något tidigt på morgonen.
 
Nu ska jag bege mig mot ytterligare en lång jobbdag! Hoppas att ni får en fin onsdag mina vänner!
 
Kram / Emma

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Åh jag har också provat det där receptet, det är lätt min favoritgröt! :)

Svar: Ja det var nog en av de godaste gröterna jag ätit :F
Emma Barremyr

2012-06-27 @ 12:04:59
URL: http://gubbsi.blogg.se
Postat av: Victoria

Ser supergott ut! :)

2012-06-27 @ 13:21:35
URL: http://frukostera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0