Proteinkaka med smak av päron och vanilj

Hej vänner

I söndags gjorde jag en ny variant av proteinkakan som jag bakat några gånger förut. Den här gången smaksatte jag med päron och vanilj och det blev den allra godaste av dem alla.





Proteinkaka med smak av päron och vanilj: mixa 3 dl cashewnötter och blanda med 1 dl havregryn och 1 tsk vaniljpulver. Mosa en banan och riv ett päron och blanda i den torra blandningen. Kläck i två äggvitor och blanda runt väl. Klicka ut på en plåt i lagom stora bitar. Toppa med lite solroskärnor och sesamfrö. Grädda i ugnen på 200 grader i ca 10 minuter eller tills de fått en fin färg.

Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: felicia

men gud så gott och rent spontan känner jag att jag måste prova och även ha i massa kokos, blir ju som en kokostopp =D

Svar: Åååh, det har du rätt i, tack för tipset :)D
Emma Barremyr

2012-06-19 @ 21:24:39
URL: http://tkhl.wordpress.com
Postat av: Sara

Kan man frysa dessa? Vore smidigt om man kunde göra många och förvara i frysen så det bara är att ta upp när man behöver :)

Svar: Absolut, det brukar jag göra och det funkar utmärkt ;)
Emma Barremyr

2012-08-16 @ 15:18:34
Postat av: Anonym

Hur ska de vara i konsistensen? Jag hade mina i ugnen säkert 15-20 minuter för att de skulle få fin färg. Men de är fortfarande ganska "degiga" i konsistensen. Ska de vara så eller har jag kanske gjort för stora?

Svar: Nej degiga ska de inte vara, de är ju inte som vanliga kakor som är torra och knapriga. De ska vara mjuka och fasta, testa att göra mindre nästa gång :)
Emma Barremyr

2012-08-20 @ 20:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0