Fredagsmys

Hej vänner

Kikar in lite snabbt här ikväll för att lägga in receptet på vårat fredagsmys här hemma ikväll. Jag bestämde mig för att göra en liten nyttigare variant på blåbärspaj!









För två personer: mixa 1/2 dl hasselnötter och 1/2 dl pekannötter till ett "mjöl". Blanda i ett ägg, 1/2 msk fiberhusk/fibrex, 1 msk vatten och 1 tsk flytande honung. Smörj två portionsformar och häll upp smeten i. Grädde dem i ugnen i 20 minuter på 200 grader. Ta ut och låt svalna. Servera med vispad grädde, blåbär, jordgubbar och kokos. Till fredagslyxen idag har vi även världens godaste chokladpraliner från kardemumma, mmm!

Hoppas att ni har en mysig kväll!

Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh va gott det såg ut! Uppläggningen gjorde att det såg ännu godare ut tror jag ;)

2012-05-19 @ 13:12:36
URL: http://linabarremyr.blogg.se/
Postat av: Sofia

Precis hittat till din sida och vad jag älskar den. Som jagvälskar gosaker så kan man nu göra nyttiga bakelser!:)) vart har du köpt dessa formar? Dom var grymt söta!

2012-09-11 @ 16:36:33
Postat av: Sofia

Precis hittat till din sida och vad jag älskar den. Som jagvälskar gosaker så kan man nu göra nyttiga bakelser!:)) vart har du köpt dessa formar? Dom var grymt söta!

Svar: Vad roligt att du hittat hit och att du gillar bloggen :) Visst är det underbart att man kan göra så mycket gott som också är nyttigt! Formarna är från Mansion i Karlstad, kostade 15 kr styck om jag inte minns fel ;)
Emma Barremyr

2012-09-11 @ 16:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0