Löpning i regnet

God morgon

Idag började jag dagen som i tisdags. Jag vaknade av mig själv vid halv åtta, steg upp, åt smörgås med stekt ägg och ost, drack ett glas mjölk, knöt på mig träningsskorna och gav mig ut på en löptur. Körde tempoträning idag och höll en puls på 170-180 slag per minut. Blev en mil totalt i spöregnet och det kändes riktigt bra!

Hemma igen stoppade jag i mig en banan för att få lite snabb återhämting, tog en lång dusch och har nu fått i mig frukost nummer två i form av kakaogröt. Har gjort samma frukost flera gånger förut, men den är så god och mättande så måste äta den minst en gång i veckan, hihi! Mmmm...





Kakaogröt: koka en portion gryn (jag hade bovete) med en mosad banan och 1 msk rå kakao. Kominationen kakaogröt med hallon, blåbär, kiwi, russin och mandel är såå gott! :)

Igår kväll var jag och Pelle bjudna till Lina och Martin på middag. Och vilken middag vi fick! De hade gjort ett baconinlindat, helstekt rådjurslår i ugnen, ugnsrostad potatis och murkelsås. Till efterrätt åt vi en smarrig frukstsallad på jordgubbar, vindruvor, banan, apelsin, äpple, kokos, russin och vispad grädde. Åååh, jag åt alldeles för mycket, men det var helt gudomligt gott! Hur ska vi kunna slå denna middag? Haha :)

Nu skiner solen och jag ska sätta igång med lite plugg!
Ha en fin dag :)

Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Johannaty

Hej va bra då ska jag testa lite härliga recept från dig =) Var en läsare som tipsade om din blogg också.

Så himla kul att börja laga lite mat nu när man har eget kök :D Ha en fin dag kram

2012-05-17 @ 11:24:36
URL: http://behindeveryman.se/johannaty
Postat av: emma

Vart hittar man rå kakao? :) Finns det i butik eller?

2012-05-18 @ 22:47:03
Postat av: Emma

Sv: jag har köpt rå kakao på råvarubutiken online - http://www.ravarubutiken.se/supermat-orter/kakaopulver-250-g.php?XBLG23112=ad87c3179fdb8705c5cc174ab1038f14 :)

2012-05-19 @ 11:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0