Pannkakstårta med chokladpannkakor

God morgon 
 
 
Idag vaknade jag och var sugen på pannkakor till frukost. Bestämde mig ganska fort för att göra en variant av pannkakastårta med chokladpannkakor. Det blev fantastiskt gott! Känns ju lite lagom lyxigt att starta dagen med en pannkakastårta :D Självklart är det här ett recept som kan ätas till lunch eller middag också, även mellis om man är hungrig! 
 
 
 
Ingredienser (pannkakaor):
1 mosad banan
2 ägg
1 äggvita
1 msk kakaopulver
1/2 msk mesquitepulver
2 msk jordnötssmör
 
Blanda ihop alla ingredienser och stek 3 pannkakor på medelhög värme.
 
Ingredienser (fyllning):
1 dl keso
1 dl kvarg
1 dl froosh smoothie (hallon&blåbär)
 
Varva pannkakor med fyllning och avsluta med att strö över kakaonibs, hallon och kokoschips!
 
 
Nu är min ledig vecka över och det är dags att återgå till jobb igen. Det har varit otroligt skönt och mycket välbehövligt med lediga dagar, men det är alltid skönt att komma tillbaka till jobb igen efter en tids ledighet! Jag ska snart sätta mig på tåget och åka mot Torsby där en hel vecka nu kommer att tillbringas. Ska bli mysigt att träffa familjen igen också. Just nu är alla systrar hemma så för första gången sedan i somras kommer hela familjen att vara samlad! Underbart :D Men idag kommer jag åka direkt på jobb, så familjmys, det får vänta till morgondagen!
 
Ha en fin tisdag mina vänner 
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0