Pepparkaksmuffins med lingonfrosting

God morgon 
 
En läsare önskade tidigare under veckan ett recept på pepparkaksmuffins och idag till frukost experimenterade jag fram ett par - eller fyra rättare sagt, men det blev bara två till frukost. Gud så goda de blev - dessa kan jag varmt rekommendera! 
 
 
 
Ingredienser:
1 dl mandelmjöl (eller mixa mandlar)
2 msk kokosmjöl
3 tsk pepparkakskrydda
1/2 tsk bikarbonat
1/2 dl hackad mandel
3 msk pumpapuré (eller kanske äppelmos)
1 ägg
1 dl kvarg
1/2 dl mandelmjölk (eller vanlig mjölk)
1 msk honung (jag hade honung med smak av citron och kanel)
1 msk smält kokosolja
 
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop de torra ingredienserna och tillsätt sedan de blöta. Klicka upp i fyra muffinsformar och grädda i 15-20 minuter beroende på ugn. Ta ut och låt svalna. Servera med lingonfrosting.
 
Lingonfrosting: Blanda ihop 1 dl kvarg med 1-2 msk lingonsylt.
 
 
 
Vilken fantastisk start på dagen!
 
Har ni också ätit någon god måndagsfrukost?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: vonskareng

gudars vad smaskigt! jag åt gott också, lussebullar, yoghurt, müsli..kaffe... en god bok.. :)

Svar: Men vad lyxigt! Det är livskvalitet det :)
Emma Barremyr

2012-11-26 @ 11:34:54
URL: http://vonskareng.blogg.se
Postat av: sanna

Vad använder du för äppelmos?
allt är ju typ sötat...

Svar: Äppelmos ska vara sött - så jag använder ett vanligt ekologiskt, köpt på ica :)
Emma Barremyr

2012-11-26 @ 23:02:26
Postat av: sanna

Vad använder du för äppelmos??

2012-11-26 @ 23:03:05
Postat av: Ellinor

Igår bakade jag dessa muffins och himmel så goda de blev!

Svar: Så roligt att du gillade dem :D
Emma Barremyr

2012-12-05 @ 09:50:08
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0