Strålande torsdag

God morgon 
 
Det är underbart att vakna till strålande solsken, känner mig genast lite piggare då! De novembergråa dagarna suger verkligen musten ur mig och energin är som bortblåst. Men idag är jag taggad! Det är torsdag och massa saker står på schemat! 
 
Igår slängde jag ihop en sats knäckebröd (<--klick) igen, så dagens frukost bestod av knäckebröd med avokado och makrill + en kesobägare med chokladkräm (Sofies recept) + mandarin + varm mjölk med chaihonung och riven ingefära.
 
 
 
Kesobägare med chokladkräm:
2 dl keso
1 banan
1 msk kakao
1 msk jordnötssmör
 
Blanda ihop banan, kakao och jordnötssmör till en chokladkräm. Lägg 1 dl keso i en skål och höll på hälften av chokladkrämen. Lägg sedan på 1 dl keso till och toppa med det sista av chokladkrämen + riven kokos.
 
 
Så jäkla gott.
 
Jag håller på att förbereda kvällens middag (älggryta - som fått puttra i några timmar) eftersom jag har fullt upp hela dagen. Ska snart åka bort till Sats och träna och sedan möta Lena som är PT ansvarig där för ett möte. I eftermiddag har jag massagekund inbokad igen, sen blir det middag och bio med älskling! Äntligen ska vi få se Breaking dawn part 2 :D
 
Någon mer där ute som gillar Twilight? Hehe...
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag hehe!!! Var på midnattsvisningen :)

Postat av: vonskareng

blir så hungrig av dina bilder hihi! nuuu blir det lunch för tusan!!

Svar: Hihi :D vad bra, det som är meningen :) hoppas det blev något gott till lunch :)
Emma Barremyr

2012-11-15 @ 12:46:42
URL: http://vonskareng.blogg.se
Postat av: Hamma N

Hej ! Jag har just hittat hit till din underbara blogg ! Vilka matbilder ! Jag blir helt salig och läser recept för glatta livet :-) Jag har gjort din kladdkaka/chokladpudding och det var så jäkla gott.
Tack för en suverän blogg !
Hanna

Svar: Tack så hemskt mycket själv för din fina kommentar! Gör mig jätteglad, känns kul att inspirera! :)
Emma Barremyr

2012-11-15 @ 16:02:59
Postat av: Madeleine

Hejsan!
Du lägger upp en hel del recept som har jordnötssmör i, vet du något annat man kan ha i istället då jag är väldigt nötallergisk?
Kram :)

2012-11-27 @ 16:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0