Frukost på Kreta

God morgon vänner 
 
 
Frukosten på Kreta var höjdpunkten på hela dagen. Jag älskar frukost och skulle kunna äta det tre gånger om dagen. Vi satt länge och mumsade på alla gottigheter som fanns. Min bricka innehöll följande: 
 
*Grekisk yoghurt med linfrö, pumpakärnor, solroskärnor, mandel, jordnötter, torkad banan och ringlad honung.
*Skinka, fetaost, tomater, gurka och oliver.
*Stekt ägg med lös gula
*Fikon och katrinplommon
*Färsk frukt i form av vindruvor, melon och blodgrapefrkt
*Gröt te med mjölk
 
 
 
Grekisk yoghurt, förstår ni hur god, len och svalkande den är? Att sitta och avnjuta en tallrik i 30 graders värme med utsikt över havet är wellness. Vi åt under tystand, njöt av den fantastiska frukostbuffén och kände hur stunden och livet var närvarande. Att äta med öppna sinnen, känna smaker, former och temperatur på maten är njutning och tillfredsställelse på hög nivå.
 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej :) Jag skickade det förra helgen! Det var om vi skulle träffas när du kom ner hit till Stockholm. Men jag skrev nog till fel mejl. Du kanske kan mejla till [email protected] så kan vi bestämma lite mer! :D

Postat av: Anonym

Underbart gött var det👍 Men du menar grönt te med mjölk va😜

2012-09-16 @ 11:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0