Lyxig bägare till frukost!

God morgon tisdag 
 
Frukosten som jag åt igår, kesokvag med kolasmak var så himla god att jag gjode den idag igen! (jag älskar carobpulvret!!) Lyxade till det och gjorde en bägarvariant som varvades med hallon- och mangoröra och toppade sedan med massa gott! :D
 
 
 
Kesokvarg med kolasmak varvat med hallon- och mangoröra: Blanda ihop 1,5 dl keso, 1,5 dl kvarg, 1/2 banan och 1-1,5 tsk carobpulver. Mixa ihop 1 dl hallon med 1/2 mango. Varva kesokvargen med hallon- och mangoröran i ett glas och toppa med något gott. Min topping mestod av krossat linfrö, kokosflingor, chiafrön, pumpakärnor, kakaonibs, ett par hallon och kokoschips!
 
Så himla gott!!!
 
 
 
Carobpulvret liknar kakao fast med en lite sötare smak. En söt kolasmak utan socker skulle man väl kunna säga :D Caroben innehåller mycket kalcium och sägs vara bra mot oroliga magar.
 
Har ni testat carobpulver
 
Idag står det jobb på schemat igen. Fast idag börjar jag inte förrän två och går till nio imorgon bitti, sen åker jag och mamma! Så fram till jobbet idag blir det att packa det sista så att allt står redo för avfärd imorgon :D
 
Ha en bra tisdag mina vänner!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Var finns carobpulvret att köpa? Är det dyrt? :)

Svar: Jag har köpt mitt på ravarubutiken.se för 75 kr :)
Emma Barremyr

2012-09-04 @ 09:37:59
Postat av: Bea

Men oj så gott det låter med hemmagjord choklad!! Mums de måste du lägga upp receptet på! Och jag kan tänka mig att pralinerna blir godare om allt är gjort hemma! Vart köper du kokosoljan? Ha en underbar resa!! Kram

Svar: Ja det blev superbra! Recept kommer på bloggen snart :D kokosoljan finns att köpa på hälsokosten och även i vanliga matvarubutiker jag jag sett (dom lite större då) :) Tack Bea! Kram
Emma Barremyr

2012-09-04 @ 16:09:40
URL: http://Beatriceahs.blogg.se
Postat av: endorfina

Har aldrig hört talas om carobpulver, låter väldigt spännande! Kanske får klicka hem en dag :)

Svar: Ja det var väldigt gott :D
Emma Barremyr

2012-09-04 @ 20:03:16
URL: http://endorfinajosefina.blogg.se
Postat av: vonskareng

säljs carobpulver endast via internet? :)

Svar: Det vet jag faktiskt inte, har dock inte sett den i någon vanlig butik än ;)
Emma Barremyr

2012-09-05 @ 11:59:35
URL: http://www.vonskareng.blogg.se
Postat av: Anonym

Blir du mätt på det där? Elr äter du något till? :)

2012-09-05 @ 14:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0