Nyttiga kokosmuffins med äpple- och kanelsmak

God morgon 
 
Jag var så sugen på att baka igår att jag packade med alla ingredienser till jobbet för att kunna slänga ihop dem nu på morgonen och äta till frukost. Det gick hur fort som helst! Sofie hade gjort en variant kokosmuffins med äpple- och kanelsmak som jag ville testa, så dagens frukost blev alltså resultatet av dessa muffins. Inte speciellt söta, utan lite mer matiga i smaken. Det gillas då söta saker inte är något jag vill ha på morgonen :D
 
 
 
Ingredienser:
2 ägg
1 mosad banan
1 dl havregryn (eller andra gryn)
1 dl kokosmjölk
2 msk kokosmjöl
1 msk jordnötssmör
1 rivet äpple
1 1/2 msk kanel
2 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk
 
 
Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop alla ingredienser noga i en bunke. Fördela smeten i 8 normalstora muffinsformar och grädda i ugnen 20-30 minuter. Ta ut och låt svalna!
 
 
Toppingen: Blanda ihop turkisk yoghurt med kvarg, honung och lite vaniljpulver. Bred ut över muffinsarna och pudra över lite kanel.
 
Dessa muffins funkar lika bra som mellanmål som till frukost eller kvällsmål. Vill man ha en sötare variant funkar det säkert att slänga i lite honung/ socker/ dylikt och de funkar perfekt som efterrätt, fikabröd (de gör de ju iof utan att man sötar dem mer också - bananen ger ju en liten sötma).
 
 
Ledig dag och massor att göra! Ska handla lite saker inför resan, tvätta och börja backa, plugga, hälsa på mina farföräldrar, gymma, baka lite mm. Kommer bli en bra lördag och jag känner på mig att den kommer gå fort!
 
I eftermiddag kommer ett tidsinställt inlägg om dag två från vandringen upp, missa inte det :)
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: vonskareng

åh så krämigt och mumsigt :D

Svar: Ja, du måste testa! :D
Emma Barremyr

2012-09-01 @ 12:49:38
URL: http://www.vonskareng.blogg.se
Postat av: Lina

Tack för en suoerfin blogg!

Får man låna dina bilder, eller måste man ang källa då?

Svar: Tack! låna gärna, och ange gärna även källa :)
Emma Barremyr

2012-09-01 @ 14:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0