Bästa pannkakslunchen

Hej 
 
 
Mums, den perfekta lunchen måste ju vara pannkakslunchen!
 
Idag blev det proteinrika kokos- och bananpannkakor som serverades med kokoskesokvrg, kiwi, galiamelon, hallon, mangosylt, passionsfrukt, riven kokos, kakaonibs, quinoapuffar och hampafrön.
 
Sådär barnsligt gott att jag ville slicka tallriken när pannkakorna var borta. Detta var lätt det godaste jag ätit på länge! Alla smaker tillsammans blev ett härligt giftermål och jag kommer göra det flera gånger om!!!
 
 
Ingredienser (1 person):
1 mogen banan
1 ägg
1 dl äggvita
1 msk kokosmjöl
1/2 dl kvarg
1/2 dl keso
1 kiwi
1 dl hallon
1 passionsfrukt
1/4 galiamelon
1/4 mango
Kokosflingor
Hampafrön
Kakaonibs
Quinoapuffar
 
Stavmixa ihop banan, ägg, äggvita och kokosmjöl och stek 3 pannkakor på medelhög värme, ha tålamod och vände inte för tidigt (då blir det pannkaka av alltihop). Blanda ihop keso, kvarg och kokosmjölk och varva sedan pannkakor och kokoskesokvarg. Avsluta med kokoskesokvarg på toppen. Tärna mangon och micra på högsta effelt i två minuter, ta ut och mosa till en sylt. Hacka frukten i bitar och toppa pannkakstårtan med frukt, mangosylt, passionsfrukt, kakaonibs, kokosflingor, hampafrön (ååååh, ger en underbar krispighet) och quinoapuffar.
 
Ät och njut av en underbar pannkakstårta á tropisk style!
 
Som sagt - GODAST HITTILLS!!!!
 
 
 
Nu är magen mätt och glad och jag känner mig redo för en eftermidag med datorjobb. Har fem PT-pass att planera tills imorgon och en powerpointpresentation till föreläsningen nästa vecka att förbereda!
 
Vad äter ni till lunch idag? Maila bild (och blogglänk) till [email protected] så samlar jag ihop era lunchbilder till ett inspirerande inlägg!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Viccy

Ser otroligt gott ut! Mailade en lunchbild... ;)

Svar: Jag såg det, tack! :D
Emma Barremyr

2013-04-15 @ 13:30:18
URL: http://springaren.blogg.se
Postat av: Emelie

Var kan man få tag på quinoapuffar? :)

Svar: Det brukar finnas i hälsokostbutiker :)
Emma Barremyr

2013-04-15 @ 13:44:44
URL: http://emeliessorensen.blogg.se/
Postat av: Elin

Ååh ser fantastiskt gott ut! Har lagat de flesta av dina pannkaksrecept och denna blir inget undantag :)

Svar: Vad roligt :D hoppas du gillar dem :D
Emma Barremyr

2013-04-15 @ 16:42:15
Postat av: E

...du e´så duktig du Emma....

2013-04-15 @ 19:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0