Pannkakslördag med mangofluff och hallonkeso

God morgon 
 
En tidig lördagsmorgon här på jobbet. Ja, jag vaknar halv sex och kan inte sova mer. Ligger ändå vaken någon timme och drar mig bara för att jag kan och går sedan upp och steker pannkakor. Eller ja - plättar blev det ju, banan- och havreplättar med vanilj serverades med mangofluff och hallonkeso.
 
Vem får inte lyxkänslor av att äta pannkakor till frukost?
 
Det är ju för mysigt. Och för gott.
 
Men mat ska vara gott. Varför ska vi annars äta det?
 
Nyttig mat kan också vara gott. Så det så!
 
 
 
Banan- och havreplättar med vanilj:
1 mosad banan
2 ägg
1/2 dl havregryn
1/2 dl mjölk
1/2 tsk vaniljpulver
 
Vispa ihop alla ingredienser - gärna med stavmixer - och grädda plättar av det i en medelvarm panna. Använd kokosolja som fett och stek ganska länge på varje sida. Under tiden gör du hallonkeso och mangofluff.
 
Hallonkeso: Blanda ihop keso och hallon.
 
Mangofluff: tärna en halv mango och micra på högsta effekt i 2 min. Ta ut och mosa till en sylt. Elvispa en äggvita till ett fluff och blanda seda i mangosylt och 1/2 dl kvarg.
 
Varva sedan plättar, hallonkeso och mangofluff. Ät och njut en lååång lördagsfrulle!
 
 
 
 
 
Då går jag snart på långledighet då. Wiiiieee!
 
Idag har jag flera saker att se fram emot! Först ett ryggpass i gymmet som kommer avslutas med lite löpning. I eftermiddag ska jag åka hem till min fina vän Hannah och hennes nyfödda lilla tjej tillsammans med mina andra goa tjejkompisar. Både bebisgos och fina vänner! Ikväll väntar lördagsmiddag och mys med familjen och imorgon packar vi in oss i bilarna och drar upp till fjället!
 
Det kommer inte bli lika mycket update kommande vecka, som ni säkert förstår! Men datorn följer med så lite inblickar från fjällvärlden kommer det bli. Annars finns jag ju på INSTAGRAM där jag heter emmabarremyr - för er som vill följa mig. Kommer nog bli mer update på instagram än på bloggen!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Pannkaksfrukost är svårslaget!
Här blev det också pannkakor idag. För flesta gången på evigheter "riktiga" och fullständigt onyttiga amerikanska pannkakor med ett berg av färska jordgubbar. Men oh vad gott det var! Ibland får man lov att unna sig lite.
Önskar dig en fortsatt fin dag och helg!
Kram

2013-04-06 @ 11:48:24
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Mika

Hej. I mataffären finns det kokosfett men är detta samma sak som kokossmör och kokosolja? Vad är skillnaden?

Svar: kokosfett i den silvriga förpackning är kemiskt framställt och innehåller massa härdat fett = inte bra! kokossmör och kokosolja är ekolokiskt och "rent" och är därför bättre! Det innehåller bra ämnen och fettet förbränns i levern och lagras inte som kroppsfett. Dessutom påverkar det inte hjärt- och kärlsjukdomar!
Emma Barremyr

2013-04-06 @ 13:37:34
Postat av: Min Lilla Kokvrå

Ser riktigt smarrigt ut !

2013-04-06 @ 14:19:27
URL: http://minlillakokvra.blogspot.se/
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Lät och såg himla gott ut det där! :)
Mangofluff ska jag nog allt testa! :)

Svar: Gör det, hoppas att du gillar det :)
Emma Barremyr

2013-04-06 @ 20:38:40
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/
Postat av: Alicia

Hej emma:) jag har en fråga om träning, min träning ser ut så här:
Mån: morgon 5 övningar och kväll 3 övningar.
Tis: dans och 3 övningar på kvällen.
Ons: morgon 5 övningar kväll 3 övningar.
Tors: ridning och 3 övningar kväll.
Fre: morgon 5 övningar kväll 3 övningar
Lör: morgon 5 övningar kväll 3 övningar.
Sön: gympass och 3 övningar kväll.
Det låter rätt mycket men övningarna tar inte så mycket tid;)
Varje dag strechar jag 1-2 ggr.
Jag brukar göra olila träningar från videos på youtube, så det blir väl rätt varierat tror jag. Kag skulle vilja slimma till kroppen lite tighta till den liksom, tips?:)Som du ser är det inte så mycket kondition, hur viktigt är det? Har du lite tips på konditionsövningar isåfall?:D
Hoppas du svarar och tack för världens bästa blogg!
Kram
Fre: morgon 5 övningar kväll 3.

Svar: Vill du ha hjälp med träning och kost får du gärna höra av dig till min mail [email protected] :) Jag har även PT-online för den som önskar!
Emma Barremyr

2013-04-07 @ 06:58:06
Postat av: JUNITJEJ

Vad det ser smaskigt ut!

Svar: Ja det var riktigt gott :) Du får ta och testa!
Emma Barremyr

2013-04-07 @ 18:39:09
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Emma

Du borde nog börja copywrighta dina recept ;)

http://sandrastenson.se/?p=2295#comments

Kram!

Svar: Ja det är tråkigt när folk tar recept och sen inte skriver ut källan. Det är ju all cred jag får som gör det så kul, mindre kul om någon annan tar den :(
Emma Barremyr

2013-04-09 @ 22:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0