Fredagsfrukost och ledig helg

God morgon 
 
Tidig morgonträning med killen och sedan lyxfrukost i soffan. Bättre hade nog inte denna fantatiska fredag kunnat starta! Åååh, underbara fredagskänsla! Ledig helg väntar dessutom, samt en tur till Stockholm då vi är bjudna hem till Pelles bror med flickvän tillsammans med svärföräldrarna och resterande bror.
 
Ååååh, vilket härligt pirr jag har i magen!
 
 
Fredagsfrukosten blev en salig blandning av massa godsaker. Perfekt uppladdning efter ett träningspass och väntande tågresa till Stockholm.
 
* Proteinfluff med kolasmak toppat med kokoschips, kakaonibs och hallon
* Chokladmuffin med hallon- och kokosfyllning
* Nötlimpa med avokado, keso, skinda och örtsalt
* Hallonvatten
 
 
 
Proteinfluff med kolasmak:
1 äggvita
1/2 dl kvarg
1/2 frusen banan
1 msk jordnötssmör
1 tsk carob
 
Elvispa äggvitan till ett fluff. Mixa bananen för sig. Häll i övriga ingredienser och vispa lite till. Häll upp och servera gärna med färska bär och någon mer god topping!
 
 
 
Vi ska alldeles snart hoppa på tåget till Stockholm och så länge vill jag önska er en fin helg!
 
Passar på att tala om att det kommer upp en frågestund på bloggen vid lunchtid idag också. Så har ni fårgor - passa på att fråga då! :D
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Panki

Åh va gott det ser ut!!!
Jag har några frågor:
Har just börjat intressera mig för att äta bättre och ta hand om mig själv mer. Har som plan att bla ta bort det vita, socker, mjöl vanlig pasta. Undrar hur jag ska tänka med mjölprodukter och mejeriprodukter, vad är ok och vad är inte?
Kram och ha en trevlig dag!

2013-02-08 @ 10:05:31
URL: http://pancake.webblogg.se
Postat av: Joakim

Hej, proteinfluff lätt gött. Jag har precis skrivit ett inlägg om ett väldigt gott protinpulver, kanske man kan laga mat med det?
http://shoppabra.se/det-godaste-och-billigaste-proteinpulvret-whey-fx/

Svar: Det kan man säkert, har sett jättemånga bloggarre som använder sig av proteinpulver i matlagningen, dock gör inte jag det :)
Emma Barremyr

2013-04-18 @ 21:36:41
URL: http://shoppabra.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0