Massera med en foamroller!

Hej vänner 
 
En annan leksak som jag fick när jag fyllde år var foamrollern. Det är främst i syfte att behandla mitt löparknä som jag önskat mig den. Dock är denna träningsform allt annat än rolig. Att jag ens lyckas få fram ett leende på bilderna är konstigt då jag oftast skriker rakt ut när jag rullar fram och tillbaka på den.
 
Nu kanske ni undrar vad en foamroller är? 
 
Det är en hård "rulle" som används för att massera och stretcha muskler. Genom att rulla på foamrollern ökar musklernas flexibilitet samtidigt som återhämtningen påskyndas - toppen efter ett tufft benpass eller intervaller (men AJAJ så ont - iallafall på mig med löparknä). Genom att djupmassera på det här sättet som jag gör i bilderna kommer jag åt och kan stretcha IT-bandet (som är problemet vid löparknä) jag blir då mjukare i musklerna och slipper smärta under och efter löppass - det är fantastiskt!
 
Det finns även andra övningar - t.ex. för bålstabilitet att utföra med en foamroller.
 
 
 
 
Har ni testat?
 
Om jag inte minns helt fel har SATS börjat lansera klasser med foamrollers?
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Du är så inspirerande! Testade ditt nötbröd idag och blev frälst, så gott :)

Svar: Tack fina du! Vad roligt att du gillade brödet :D
Emma Barremyr

2013-02-14 @ 17:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0