Raw hallonglass

Hej vänner 
 
Hemma hos mamma och pappa har kvällens middag gått i raw style. Huvudrätten hittar du recept på här <-- (klick) och efterrätten tänkte jag dela med mig av i detta inlägg - mest därför jag kikar in nu faktiskt!
 
Raw hallonglass med kokostopping var vad mamsen slängde ihop och serverade till efterrätt tillsammans med några chokladbitar! En röd och kärlekfull efterrätt i hjärtskålen - passande denna hjärtliga dag och samtidigt himla enkelt och gott :-D
 
 
För 2 portioner: mixa 250 gram frysta hallon, 1 mogen avokado och 1 tsk vaniljpulver. Klicka upp i två skålar och toppa med riven kokos och några hallon.
 
Stor tumme upp!
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej där :)
Smakar den avokado? :)

Svar: Hej! Nej den smakar inte avokado - mest hallon och vanilj. Avokadon gör den bara väldigt krämig och härlig i konsistenten :D
Emma Barremyr

2013-02-14 @ 22:06:45
Postat av: Sofie

Gott :) jag åt också rosa glass igår, men en rödbetsglass, udda men det måste du testa!!

Svar: Ååå, spännande! Det lät lite udda som du säger, men säkert jättegott :D
Emma Barremyr

Postat av: Diana

Hej igen ! :)
Undrar om man skulle kunna byta ut avokadon mot något annat men endå få den krämig och glassaktig, eftersom jag verkligen avskyr avokado?

Svar: Jag lovar dig, avokadosmaken finns inte där alls - det smakar bara hallon och vanilj (avokado smakar ju ingenting utan bidrar bara med en härlig underbar konsistens ) :D
Emma Barremyr

2013-02-16 @ 09:31:02
Postat av: Aga

Hej, gjorde denna och den är underbar!
Tog även lite lakriktspulver på och det blev smaskens!
:)

Svar: Ja visst var den god :D hallon/laktrisglass måste varit gott - blev sugen på att testa! Tack för tipset :D
Emma Barremyr

2013-02-16 @ 23:25:31
Postat av: Anonym

BÄST EVER!
Gjorde:
Avokado och frysta jordgubbar
och Avokado och frysta hallon + agave sirap... HUR GOTT SOM HELST!
Man kan även ha bannan istället för avokado.. lika gott det med :D
Syrran tyckte det var jättegott och blev helt paff när hon fick reda på vad det fanns i den..

MEN Tack för tipset.. :D :D :D

Svar: Åååh, vad gott :D
Emma Barremyr

2013-03-22 @ 16:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0