Chokladigt, krämigt proteinfluff

Hej vänner 
 
Alltså det här receptet är farligt gott. Farligt gott! Det var så gott att jag - efter ha slevat i mig första portionen gick jag raka vägen och gjorde en ny portion med dregel i munnen. OMG, vilken munorgasm!
 
Det här ni, alla chokladälskare!
 
 
Ingredienser:
1 äggvita
1/2 dl kvarg
2 tsk kakao
1 msk ekologiskt jordnötssmör (gärna crunchy)
1 tsk honung eller 1/2 mosad banan
 
Elvispa äggvitan till ett fluff och vispa sedan i övriga ingredienser. Välj själv om du vill söta med honung eller banan. Jag har testat båda varianterna och de är grymt goda båda två! Nytt favvis på kvällen hos mig!
 
Testa testa testa!!!
 
 
Med crunchy jordnötssmör blir det lite knapriga bitar i också, mmmm.
 
 
Proteinrikt, näringsrikt, lite sött, mättande, clean och helt enkelt toppenbra gottis!
 
Kram / Emma

Kommentarer
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Ser otroligt gott och krämigt ut! Är inne i en riktig chokladperiod!

Svar: Samma här, tröttnar aaaaaaldrig på choklad :P
Emma Barremyr

2013-01-21 @ 21:30:05
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/
Postat av: Elin

Låter super gott! Ska testas :) men när du pratar om jordnöts smör pratar vi från hälsokosten? Lr kan man köpa i vanlig livsmedel butik??

2013-01-21 @ 22:15:58
Postat av: Rebecca

åh, måste prova! :)

Svar: Ja, testa, testa :D
Emma Barremyr

2013-01-21 @ 22:19:10
URL: http://www.denksam.wordpress.com
Postat av: Sandra

Satt och var sådär jobbigt kvälls hungrig och fanns inget hemma som jag var sugen på, och så gick jag in här! Vilken lycka :) Gjorde fluffet direkt.

La upp receptet i min blogg och länkade till dig :)

Svar: Kul att du gillade det och tack för länken :D
Emma Barremyr

2013-01-21 @ 22:53:10
URL: http://daysofmine.blogg.se
Postat av: Elin

Låter super gott! Det får man testa ;) har bara n fråga när du pratar om jordnötsmör är det från hälsokosten lr går det lika fint från vanlig livsmedelsbutik??

Svar: Jordnötssmöret jag använder mig av är i märket green choiche och finns i vanliga livsmedelsbutiker! Se upp för skippys utan välj ett ekologiskt utan tillsatt socker :)
Emma Barremyr

2013-01-22 @ 07:16:53
Postat av: veronica

Ser gott ut :) tror att det får bli mitt kvällsmål ikväll!

Svar: Ja, testa :D
Emma Barremyr

Postat av: Viktoria

åt de nu efter träningen då jag är inne i en riktigt dålig matperiod. Väldigt gott ! Funderar på å göra en till omgång och ställa den i kylskåpet till lite kvällsfika :)

Svar: Vad kul att du gillade det :D kör nog också på det till kvällsfika idag igen, hehe!
Emma Barremyr

2013-01-22 @ 14:16:25
URL: http://sojung.blogg.se/
Postat av: Lina

Låter som en chokladdröm jag måste prova!

Vilken fin och inspirerande blogg du har! Hit kommer jag igen! :)

Svar: TAack, vad roligt att höra! hoppas du gillar fluffet :D
Emma Barremyr

2013-01-22 @ 21:49:43
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Linda

Mmm det var verkligen GOTT! Jag har ingen crunchy jordnötssmör så för att få crunch hade jag i kakaonibs! Ändrade lite mer i ditt recept, med mängden och tillsatte även carob - MUMS!
Tack Emma för dina recept - jag älskar dom allihop!

Svar: Mmm, gott med lite nibs i också :) Kul att du gillar recepten - det glädjer mig :D
Emma Barremyr

2013-01-22 @ 22:16:38
URL: http://harligavardag.wordpress%2Ccom
Postat av: Rebecca

Jag provade alldeles nyss till efterrätt men jag fick inte till fluffet :/ Jag tror att jag vispade för hårt och länge för det blev bara en rinnig smet, inte alls som din blev :/ ska prova igen nån annan dag :)

Svar: Oj, vad tråkigt! Hoppas att det smakade gott iallafall! Du får testa igen så hoppas jag att du får till ett bättre fluff :D
Emma Barremyr

2013-01-25 @ 20:40:47
URL: http://www.denksam.wordpress.com
Postat av: En undrande tjej

Är det bra att äta detta efter ett gympass på 45 min med egen kroppstyrka och lösa vikter + 10 min löpning och cykling hem från gymet tar 15 min ? Gynpasset kommer vara från kvart i 1 - halv två , och innan det passet är det badminton på idrotten så missar lunchen eftetsom gympasset är en schema lagd lektion Direkt efter idrotten tänkte man kan ta en banan där emellan, har haft / en ätstörning på väg upp för sista uppförsbacken 3 kilo till normalvikt men fler behövs för en stabil vikt .skulle du rekommendera detta då eller vad hade du rekommenderat . Kommer äta 2,5 fl fil + 1 äpple kokosflakes och näringsdryck till frukost och sen kaffe och äpple vid 10. sen barnen mellan idrotten och special idrotten . Kan man få äta det här då till mellis vid 3 ? Eller det är för lite ?

2013-01-31 @ 21:29:11
Postat av: En undrande tjej ( samma )

Kommer inte ha jordnötsmör i dock för det har jag inte hemma? Hoppas du kan svara snabbt ! Du är min inspirations källa !

2013-01-31 @ 21:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0