I vårt skafferi

Hej 
 
Ni ver flera som efterfrågade en tjuvkik i vårt skafferi efter tjuvkiken i kylskåpet. Dessutom har jag fått frågor på om jag inte kan dela med mig av hur ett glutenfritt skafferi kan se ut. Vårat är dock inte helt glutenfritt då min pojkvän äter gluten, så lite vanligt finns det också.
 
Som ni ser på bilden nedan är det väääldigt fullt och jag får inte riktigt plats med allt jag vill (längtar efter ett större kök och ett skafferi att gå in i - vilken dröm!)
 
 
Då kör vi...
 
Översta hyllanarborioris, röda linser, grötris, quinoa tricolore, fullkornsris, jasminris, fullkornsspagetti, fullkornsmakaroner, krossade tomater, lasangeplattor fullkorn och bovetepasta.
 
Mellersta hyllan: polenta, hirsmannagryn, mandelmjöl, sojamjöl, majsmjöl, fibrex, Alf Spångbergs hälsogröt, russin, majsstärkelse, kokosmjöl, bovetemjöl, havremjöl, vetemjöl, dinkelmjöl, fullkornsdinkelmjöl och havregryn.
 
Nedersta hyllan: en burk med kryddor i påsar, jordnötssmör, två burkar honung, bakpulver, sirap, pumpakärnor, kokossocker, solroskärnor, pofiber, hela linfrön, kokosolja, chiafrön, makrill, kokosflingor, florsocker, bovete och så mina älskade produkter från Råvarubutiken - hampaprotein, carobpulver, mesquitepulver, kakaonibs, kakaopulver, kokoschips och vaniljpulver.
 
Kram / Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0