Söndagsmiddag

Gokväll 
 
På söndagarna tycker vi det är roligt att göra något litet extra i matväg. Jag har länge tänkt göra köttsfärsfyllda paprikor, men det har liksom inte blivit av, förrän idag! Improviserade en hel del och tog vad som fanns i kyl och skafferi. Resultatet blev förvånansvärt gott och är därför värt att dela med sig av :)
 
 
 
Ingredienser:
6 paprikor
400 gram färs (vi hade älg)
250 gram champinjoner
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
2 msk pesto
2 msk tomatpuré
500 gram krossade tomater
1 svampbuljong
Oregano
Örtsalt
Vitpeppar
2 portioner kokt quinoa
200 gram brieost
 
Stek färsen i olja/ smör och släng sedan i hackad lök och champinjoner och låt steka en stund. Pressa i en vitlöksklyfta, häll i pesto, tomatpuré, svampbuljong, krossade tomater och kryddor. Smaka av och tillsätt sist quinoan.
 
Sätt ugnen på 200 grader. Skär av toppen på paprikan (nästa gång skär jag av botten också så att de kan stå upp själva) och fyll den med köttfärsröran och varva med lite brieost. Lägg några skivor brieost (mycket ost är gott) längt upp, strö över oregano och lägg på toppen. Gratinera i ca tio minuter. Ta ut och ät med en god sallad.
 
 
Nu står söndagsmys med vännerna och rawfood-chokladkaka till efterrätt på schemat!
 
Hoppas att ni har en fin söndagskväll 
 
Kram / Emma.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Maten ser god ut!

Svar: Det var den :)
Emma Barremyr

2013-01-20 @ 19:04:33
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: H

Hej Emma! Har läst din blogg ett bra tag och du är en stor inspiration för mig. Jag kämpar mig ur en ätstörning och jag tänkte bara kolla hur du gjorde med träning under ditt tillfrisknande. Jag har så oerhört svårt att låta bli träningen, jag vill tro att jag mår bra av att träna och jag kan inte utesluta den helt. Har du några tips eller råd? Jag väger 44,1 till mina 169 centimeter. Borde jag lyssna på läkarna och skippa träningen helt tills jag får ett hälsosammare bmi? Eller går det att träna och öka i vikt samtidigt? Jag villvillvill inte sluta träna. Känns lättare att äta mer om jag samtidigt får träna..

Hoppas på svar, du är så klok. Och du är en stor inspiration för mig. Hoppas att jag en dag ska finna samma fina balans som du har. Kram

2013-01-20 @ 21:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0